به گزارش ایرنا، نمایش های 'افرا' و 'استرالیا' از بخش صحنه ای این جشنواره در شب نخست به روی صحنه می روند.
نمایش 'افرا' به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی احسان جانمی، کاری از هنرمندان اصفهانی است و نمایش 'استرالیا' به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی مهدی رضایی از هنرمندان کاشان می باشد.
دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع اثرهای این جشنواره با سه محور شهروندی، اجتماعی و مضمون های ایثارگری و دفاع مقدس است که سه سالن فرهنگسرای مهر، تماشاخانه نصر، خانه نقلی و تماشاخانه بهمن صادقپور در خانه تئاتر میزبان آنها خواهد بود.
محمد شفافی بیان کرد: 2 نگاه ویژه نیز با عنوان های کتاب و 40 سالگی انقلاب اسلامی در نظر گرفتیم و اثرهایی به جشنواره فرستاده شد.
وی اضافه کرد: بخش خیابانی این دوره از جشنواره با تئاتر 'در پارک' کاری از هنرمندان کاشانی به نویسندگی و کارگردانی رضا کریمی و با بازی جعفر ولایتی، رضا دلالت، علی اصغر کریمی و ابوالفضل فتاحی در فرهنگسرای فیض سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آغاز شده است.
دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان عنوان کرد: نمایش خیابانی 'در پارک' با موضوع شهروندی، محافظت از پارک ها و فضاهای سبز و مسئولیت پذیری مردم در این زمینه اجرا می شود.
وی گفت: افزون بر میدان های سطح شهر، در زندان، برخی از دانشگاه ها، آموزشگاه های زیر نظارت آموزش و پرورش و برخی محله ها نیز اثرها به نمایش درخواهد آمد.
شفافی یادآور شد: 25 نمایش در چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان شامل 14 نمایش در بخش صحنه ای و 11 نمایش در بخش تئاتر خیابانی و محیطی برگزار می شود.
به گفته وی، چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان تا 15 آذر ماه ادامه دارد و همزمان با این جشنواره سالن مهرگان فرهنگسرای مهر میزبان کارگاه های آموزشی نیز خواهد بود.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.