به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در مراسم معارفه و تکریم استانداران جدید و قبلی اصفهان، از عباس رضایی استاندار جدید این خطه به عنوان چهره علمی و افتخار استان نام برد و افزود : علت اینکه با انتخاب ایشان به عنوان استاندار موافق نبودم، خصومت شخصی نبود.
وی اظهارداشت: نگرانی داشتم که مسیری که برای حل مشکلات استان بویژه آب در زمان تصدی مهرعلیزاده آغاز شده است، متوقف و استانداری بار دیگر درگیر مسائل سیاسی شود.
امام جمعه اصفهان خطاب به استاندار جدید اصفهان گفت : از الان به فکر انتخابات نباشد، اطرافیان آدم های خوبی هستند اما سیاسی هستند و انتظار داریم اگر تغییرات مدیریتی در این استان انجام می شود براساس شایسته سالاری باشد.
وی اضافه کرد : همکاران خود را براساس توانایی ها و نه براساس سفارش ها انتخاب کنید.
آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد : چپ و راست را باید کنار بگذارید زیرا همه ما باید در مسیر حق گام برداریم و از خدا بخواهیم که ما را در این مسیر قرار دهد.
وی اضافه کرد : به نمایندگان مجلس هم گفته ام که اگر دیگران برای استان ما کاری انجام نمی دهند، همه دست در دست هم دهیم و مشکلات استان را برطرف کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، مقام و مسئولیت را امانتی الهی دانست و گفت: این مسئولیتی که برعهده ماست باید طبق رضایت حق انجام شود و در غیر اینصورت خیانت در امانت الهی انجام داده ایم .
وی با تقدیر از تلاش های محسن مهرعلیزاده استاندار قبلی اصفهان تصریح کرد: ویرگی هایی که در مهرعلیزاده دیدم در استانداران قبلی استان کمتر دیدم زیرا ایشان قدم هایی که برای حل مشکل کم آبی استان برداشت را قبلی ها انجام ندادند و دلسوزی ایشان برای اصفهان بیشتر از استانداران قبلی بود.
امام جمعه اصفهان ادامه داد : ارادت من به آقای مهرعلیزاده بخاطر دلسوزی ایشان برای استان اصفهان بود و اینکه تلاش زیادی برای حل مهمترین مساله استان یعنی آب انجام داد.
به گفته وی عملیات ساخت سد تونل سوم که مدت ها متوقف شده بود با پیگیری های ایشان از سر گرفته شد و توانست منابع مالی آن را از طریق صنایع استان تامین کند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد : پیش از تصدی ایشان هر متر مکعب آب به صنایع استان
هفت هزار ریال فروخته می شد اما با تلاش های ایشان این میزان به 100 هزار ریال افزایش یافت و مقرر شد این هزینه ها در طرح های آب رسانی استان از جمله تونل سوم کوهرنگ هزینه شود.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مشکل اصلی اصفهان آب است و نه چیز دیگر، بیان کرد: برخی ها برای حل این مشکل، این دلسوزی های مهرعلیزاده را نداشتند و اگر هم داشتند عُرضه انجام آن را نداشتند.
امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه 75 درصد این استان کویر است، افزود: تنها حاشیه زاینده رود کویر نیست و این مناطق نیز در حال تبدیل شدن به کویر است.
وی با بیان اینکه مقرر بود پس از تامین منابع آبی استان و جایگزین شدن این منابع، آب اصفهان به استان های همجوار انتقال یابد، گفت: برخی ها بدون تامین و جایگیزین کردن منابع، آب را از استان بردند و اکنون درختان 70 ساله اصفهان در حال خشک شدن و کویر در استان درحال گسترش است.
آیت الله طباطبایی نژاد با اعتقاد بر اینکه وزارت نیرو، رئیس جمهور و استانداران گذشته تامین آب استان و حل مشکل کمبود آب در اصفهان را در حد حرف بسنده کردند، اضافه کرد: می گویم آنها به عمد کاری برای حل مشکل کم آبی اصفهان انجام ندادند اما شاید عُرضه این کار را نداشتند.
وی با اعتقاد بر اینکه دولت هایی که از هر دو جریان سیاسی بر سر کار آمدند به اصفهان بی مهری کردند، اظهارداشت: کشاورزان اگر متوجه شوند که مسئولان برای حل مشکلات آنها در تلاش هستند صبر پیشه می کنند و با ناملایمات می سازند اما وقتی می بییند که کاری انجام نمی شود، ناامید می شوند و اعتراض می کنند.
معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری اصفهان نیز در سخنانی با تقدیر از تلاش های محسن مهرعلیزاده استاندار قبلی این استان گفت: تمکین از قانون موجب شد تا از ادامه خدمات محسن مهرعلیزاده محروم شویم .
حیدرقاسمی افزود: امیدواریم با هم افزایی و با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و همراهی بیش از پیش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با استفاده از توانایی های عباس رضایی استاندار جدید که از تجربیات خوبی برای اداره امور برخوردارند، زمینه توسعه و پیشرفت استان فراهم شود.
در این مراسم عباس رضایی به عنوان استاندار اصفهان معرفی و از محسن مهر علیزاده استاندار سابق این منطقه قدردانی شد.
رضایی دارای دکترای ایمنی شناسی پزشکی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.
وی که متولد سال 1335 در خوانسار است ، بین سال های 76 تا 84 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.