به گزارش ایرنا، غلامرضا غفاری روز چهارشنبه در آیین پایانی جشنواره ملی حرکت در دانشگاه اصفهان با بیان مهمترین نکات برگزاری این جشنواره گفت: با توجه به اینکه دانشگاه عرصه و حوزه اندیشه و تولید دانش نظری است و باید این تولید به صحنه عمل برسد این جشنواره موجب شد تا نظام دانشگاهی در عرصه عمومی و جامعه بصورت کاربردی وارد شود.
وی اضافه کرد: در این راستا انجمن های علمی از یک سو به عنوان نقطه اتصال و پیوند در درون دانشگاه ها به دنبال آن هستند که کیفیت مهارت، آموخته ها و توانمندی های دانشجویان را تقویت کنند و از سوی دیگر حلقه اتصالی باشند تا دستاوردها و آموخته های دانشگاه ها به بدنه جامعه انتقال، ظهور و بروز یابد.
معاون وزیر علوم افزود: تجربه دانشگاه ها در دنیا نشان می دهد که هر چه جوامع پیچیده تر می شود نیاز به نقش آفرینی دانشگاه ها نیز بیشتر می شود.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت کارگروهی گفت: امروزه نمی توان گفت که یک فرد نخبه می تواند بدون داشتن تشکل و مجمع علمی اثرگذار باشد زیرا خرد جمعی و کارتیمی می تواند این تاثیر را موجب شود.
غفاری همچنین یادآور شد: اگر به دنبال آن هستیم که نگاه چند رشته ای در دانشگاه ها محقق شود باید انجمن های علمی را تقویت کنیم.
وی، همچنین جشنواره ملی حرکت را رویدادی بزرگ و ارزشمند در حوزه دانشجویی برشمرد و گفت: این جشنواره حاصل انباشت تجربه از 10 دوره برگزاری در سطح دانشگاه هاست.
معاون وزیر علوم افزود: این جشنواره با توجه به ماهیتی که دارد صرف فضاهای دانشگاهی نیست بلکه جامعه، صنعت، بازار و دولت را نیز همراه خود دارد زیرا امروزه این باور وجود دارد که دیگر دانش و تجربه نمی تواند در انحصار دانشگاه ها باشد.
وی، با اشاره به اینکه دولت، صنعت و بخش های دیگر جامعه ر عرصه توسعه و تعالی هر جامعه سهیم هستند گفت: اما محوریت این موضوع همواره با دانشگاه هاست.
غفاری با بیان اینکه این جشنواره در راستای ارتقای کمی و کیفی مشارکت دانشجویان نگاه خود را صرف مرزهای و دانشگاه های داخل کشور نکرده است افزود: ویژگی مهم این دوره از جشنواره برقراری امکان تعامل و ارتباط با دانشجویان خارجی است که حضورشان در این آیین مشهود است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان نیز در این آیین گفت: آنچه این دوره از جشنواره را با سایر دوره ها متمایز کرده است ارتباط با صنعت و بخش بین الملل است.
حجت الاسلام والمسلمین جعفر شانظری افزود: در این جشنواره سعی شد تا آشنایی و تعامل هر چه بیشتر و بهتر سازمان ها و حرفه های مختلف با انجمن های علمی دانشجویان برقرار شود.
وی اضافه کرد: در مدت چند روزه برپایی این جشنواره، پویایی، توانایی، کارآیی و امید و تعالی در چهره جوانان دانشجو به خوبی مشاهده شد.
در پایان این مراسم که در سالن نیلفروش زاده دانشگاه اصفهان برگزار شد از انجمن های علمی دانشگاه های فعال در بخش های مختلف تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، یازدهمین جشنواره ملی حرکت با حضور حدود 540 مهمان از کشورمان و 85 مهمان از 46 کشور دیگر تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.
ارتباط با صنعت، بخش بین الملل و دیپلماسی علمی از ویژگی های برتر و خاص این دوره از جشنواره ملی حرکت است.
یکهزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شد که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
برپایی نمایشگاه با حضور یکصد دانشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از برنامه های این جشنواره است.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.