اسماعیل نادری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه انتخاب صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: ورود پول به ایران باید راحت و قانونی انجام شود.
وی با بیان این که مشکلات زیادی پیش روی صادرکنندگان در حوزه نقل و انتقال ارز وجود دارد که هزینه صادرات را برای تجار افزایش می دهدگفت: نبود ثبات در بازار و نگرانی از دست دادن بازارهای هدفی که به سختی در سالهای گذشته بدست آمده، از دیگر مشکلات صادر کنندگان است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت :حمل و نقل و لجستیک هم از دیگر مسائل و مشکلات صادرکنندگان محسوب می شود.
وی با اشاره به اقدام ها و تلاش های دولت برای رفع مسائل صادرکنندگان گفت: دولت با کمک بخش خصوصی برای حفظ مسیرهای امن انتقال ارز به کشورهایی که مشکل تحریم با ایران را ندارند ، تلاش می کند.
نادری با بیان این که صادرات کالاها و خدمات و انتقال ارز در دوران تحریم با چالش هایی مواجه بود افزود: بخشی از مشکل انتقال ارز بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی با کمک اتاق بازرگانی ایران و چین حل شده و مابقی آن نیز در کوتاه مدت برطرف خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به انتخاب صادرکنندگان نمونه استان اصفهان اظهار داشت: صادرکنندگان نمونه استانی پس از چندین جلسه کار کارشناسی انتخاب شدند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این صادرکنندگان از بین 50 شرکت در سه گروه ممتاز، نمونه انتخاب شدند.
وی افزود: در جلسه ای که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان برگزار خواهد شد از هفت شرکت ممتاز استانی، 20 شرکت نمونه استانی و 23 شرکت قابل تقدیر استانی تجلیل می شود.
بیشترین صادرات اصفهان شامل فلزات سنگین، فرآورده‌های نفتی، فرش و کفپوش، محصولات لبنی، مصنوعات سنگ، گچ و سیمان، سنگ فلز جوش و خاکستر آن، محصول شیمی آلی، مواد پلاستیکی و اشیاء آن، محصولات سرامیکی و مصنوعات چُدن و آهن است.
عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، تایلند، عمان، پاکستان، چین، ترکیه، ترکمنستان و ارمنستان 10 کشور مقصد صادراتی استان هستند.
استان اصفهان یک هزار و 100 صادر کننده در تمام گروه های کالایی شامل مواد غذایی، کشاورزی، صنعتی، صنایع معدنی و صنایع دستی دارد.
7150 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.