فرامرز بیگدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیل بندهای اطراف شهرها و روستاهای تیران و کرون به دلیل خشکسالی سال های گذشته تخریب شده و در صورت افزایش بارندگی ، احتمال سیل و آبگرفتگی وجود دارد.
وی بیان کرد: گرفتگی دهانه پل های انتقال آب یکی از چالش های جدی در این منطقه است که سازمان راهداری و حمل و نقل، شهرداری و دهیاری ها باید برای ترمیم پل ها اقدام کنند.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران تیران و کرون با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها امسال احتمال افزایش بارندگی ها وجود دارد، گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران و همچنین مردم باید آمادگی های لازم را داشته باشند و شرایط امسال را با سال های گذشته یکسان ندادند.
وی یادآورشد: در 2 ماه اخیر 97 میلی متر بارندگی در تیران و کرون ثبت شده که در مقایسه با سال های گذشته بی سابقه بود زیرا در سال های گذشته تا پایان پاییز بارندگی ثبت نشده است.
بیگدلی با بیان اینکه همواره سال اول بعد از خشکسالی پر حادثه است، گفت: بی توجهی به پیش بینی ها و نبود آینده نگری باعث وقوع حادثه و خسارت خواهد شد.
وی اضافه کرد: رئیسان ادارات عضو ستاد مدیریت بحران به تشکیل کمیته حوادث و انتخاب جانشین برای خود جهت مواقع ضروری ملزم شده اند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت و بیش از 40 روستا و سه شهر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.
این شهرستان دارای پنج بند خاکی و یک سد خاکی با ظرفیت 6 میلیون مترمکعب است که آب های باران و برف در این سدها ذخیره می شود.
/ 6022 / 7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.