به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار اردستان روز سه شنبه در آیین راه اندازی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه توانمندی ها شامل غرفه های میناکاری، نقاشی روی سفال، نقاشی زیرلعابی، نقاشی برجسته، سفالگری، سنگ تراشی سنتی، تذهیب و نگارگری است.
حمیدرضا تاملی همچنین سبد بافی، قالی، نمد و گلیم، تابلو فرش، بافتنی، گیاهان دارویی، عروسک سازی، ظروف آشپزخانه، غذاهای بومی محلی، محصولات لبنی و دامی، تولیدات خانگی، کودک و نوجوان و غرفه ویژه شهدا را از دیگر بخش های نمایشگاه توانمندی های اردستان برشمرد.
وی، لزوم ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی و تولیدات محلی در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد با همکاری شوراها و شهرداری ها را یادآور شد و افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید هر چه زودتر نسبت به تشکیل تشکلی صنفی و شرکتی تعاونی در زمینه مرتبط اقدام کند تا کارها با برنامه ریزی و عادلانه انجام شود.
فرماندار اردستان با تاکید بر لزوم نمایش آثار تاریخی، صنایع دستی، مشاغل و غذاهای بومی این شهرستان بیان کرد: برنامه های این چنینی که با مشارکت و حضور جدی مردم اجرا شود، موفق تر خواهد بود.
وی تصریح کرد: ظرفیت های اردستان با توجه به فرهنگ و پیشینه تاریخی این شهرستان تا کنون به درستی شناسانده نشده که برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند گامی موثر در این زمینه باشد.
تاملی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در این راستا حضور و مشارکت بانوان در فعالیت های اجتماعی است که به عنوان یک سیاست جدی از سوی دولت نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه بر توجه به ظرفیت های گردشگری اردستان تاکید کرد و گفت: بدون شک می توان با همدلی، هماهنگی و بهره برداری از این میراث چند هزار ساله دارای گوناگونی فرهنگی و اقلیمی زمینه اشتغال و پیشرفت را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه توانمندی های این شهرستان از ششم تا پانزدهم آذرماه در سالن شهرداری اردستان برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.