به گزارش ایرنا حیدر قاسمی روز سه شنبه در مراسم صبحگاه مشترک بسیج ادارات استان اصفهان که در محل استانداری برگزار شد افزود: عبارت بسیج شاید آمادگی ، مهیا نمودن و عزم تلقی می شود اما در مفهوم بلند آن نه یک سازمان و موسسه بلکه یک فرهنگ ، تفکر و بینش است.
قاسمی بصیرت، فداکاری، صبر، پرهیزگاری، حق طلبی، مسوولیت پذیری، ساده زیستی و تلاش را از مهم ترین شاخص های فرهنگ بسیج دانست وگفت: این شاخص ها، همان شاخص های انسان تکامل یافته و از آرمان های انسانی و الهی است و چنین شاخص هایی است که لشکر مخلص خدا می گردد و چنین مولفه هایی شجره طیبه می شود که اصل آن ثابت است واینکه ما اذعان می کنیم که توانمندیم و می توانیم به عنایت این شاخصه ها و مولفه هاست.
وی تاکید کرد: انقلاب ها از همان مسیری که پیروز شده اند ممکن است دچار آسیب و خدشه شوند و اصولی که باعث پایداری انقلاب ها می شود ؛همان اصول ایجاد کننده و موجب انقلاب ها بوده است و اصل وحدت و انسجام ، شناخت و آگاهی ، تعهد وایمان به هدف وتلاش فداکاری از اصولی است که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده است.
سرپرست معاونت سیاسی استانداری اصفهان تاکید کرد: ما به عنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در حفظ و پا فشاری بر اصول ارزش های این مولفه ها که اقتدار نظام تلقی می شود بیش از پیش باید همت بگذاریم، نارضایتی به اعتماد و امید مردم آسیب می زند و سرمایه های اجتماعی را دچار لطمه می کند و هیچ سرمایه ای جایگزین سرمایه اجتماعی نخواهد شد.
وی انقلاب اسلامی را در شرایط کنونی مقتدر ارزیابی کرد و گفت: اقتدار و پایداری وامنیت وآسایش وآرامش جامعه مرهون فرهنگ بسیج و مشارکت آحاد جامعه است وآسیب ها یک جا ویک شبه بوجود نمی آید، آنقدر تکرار می شود که به عادت تبدیل می شود و وقتی به عادت تبدیل شد تداوم می یابد و این خطر بزرگی است که من کارگزار نباید برای رفع تکلیف به آن بپردازم .
سرهنگ اصلانی فرمانده بسیج ادارات استان اصفهان نیزدر این مراسم گفت: سازمان بسیج کارمندان سپاه صاحب الزمان استان اصفهان برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب تلاش می کند.
وی کمک به سازندگی و محرومیت زدایی، تحقق نظام خدمت رسانی کارآمد، کمک به ارتقاء سلامت اداری و بستر سازی تحقق دولت مطلوب اسلامی را از مهم ترین فعالیت های بسیج ادارات برشمرد و گفت: محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم در مساجد حاشیه شهرها ، روستاها و مناطق محروم با برقراری میز خدمت در قالب گروه های جهادی با حضور روسا و مدیران دستگاههای اجرایی، پر رنگ نمودن نقش و جایگاه مساجد با ارائه میز خدمت و رفع محرومیت در راستای طرح اعتلای بسیج از دیگر اهداف ترسیم شده سازمان بسیج ادارات است.
همزمان با سالروز تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) مراسم صبحگاه مشترک پایگاه های مقاومت بسیج ادارات و سازمان های اصفهان در استانداری این شهر برگزار شد.
در این مراسم از کارمندان فعال بسیجی تجلیل شد.
7141/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.