به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسین جلالی روز دوشنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان به مناسبت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) در حسینیه امامزادگان هفده تن و ناصرابن علی(ع) گلپایگان افزود: از دیدگاه قرآن مسلمانان باید با گفتمان مقاومت در برابر کفار و دشمنان خودشان را قوی و ایستادگی کنند.
مسئول دفتر آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: گفتمان سازش خسارت آور، تحریم آور و فتنه ساز است اما گفتمان مقاومت که برگرفته از قرآن است موجب مایوس شدن دشمن می شود، بنابر این این گفتمان باید برای حفظ نظام و ارزش های انقلاب اسلامی و شکست توطئه دشمنان مد نظر همه بسیجیان، مردم و مسئولان در کشور قرار گیرد.
حجت الاسلام جلالی در ادامه به دیگر ویژگی های بسیج و بسیجیان از نظر قرآن و نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: تواضع، اتکال به خداوند، ایستادگی در برابر دشمن، عشق به جهاد و شهادت، انس و عمل به قرآن، مداومت بر ذکر خدا، احیای سنت های الهی و دوری از بدعت ها، سحرخیزی و روزه داری، پیوند با ولایت، وظیفه شناسی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و توکل و توسل به خداوند از جمله این ویژگی هاست.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با انتقاد از برخی که می گویند چرا روی موشک ها می نویسند مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا و یا چرا موشک داریم گفت: اگر موشک نداشتیم قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان را نداشتیم و این نشان از قدرت جمهوری اسلامی است.
مسئول دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه اکنون آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی و صدور انقلاب در کشورهای مختلف به بن بست رسیده است گفت: همه باید با توکل و توسل، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تبعیت از رهبری که رمز وحدت است ،از آرمان های جمهوری اسلامی حراست کنیم.
در ادامه فرمانده سپاه ناحیه گلپایگان با گرامیداشت هفته بسیج و قدردانی از حضور پرشور قشرهای بسجیان این شهرستان در آیین روز بسیج گفت: پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف نظامی، امنیتی، پژوهشی، سازندگی، دینی، فرهنگی، علمی و دیگر عرصه ها مرهون خون شهدا و تفکر انقلابی و بسیجی است.
سرهنگ محمود فروزاد با اشاره به اجرای برنامه های متعدد به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج امسال در شهرستان گلپایگان گفت: اکنون نیز بسیج به عنوان مظهر ایستادگی، پیشرفت و خدمت رسانی است و با اجرای طرح های مختلف به آحاد مردم است.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.