به گزارش ایرنا، منصور غلامی روز دوشنبه در حاشیه جشنواره ملی حرکت در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: در این جشنواره که دستاوردها و فعالیت های علمی دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور عرضه و فضایی برای تبادل علمی بین دانشجویان و شرکت کننده ها فراهم شده است.
وی اضافه کرد : در این فرصت ورود دانشجویان به صحنه عملیاتی کردن و کاربردی کردن ایده ها و دستاورnهای علمی فراهم شد و همچون گذشته از این مجموعه ها کارهای خوبی بیرون خواهد آمد.
وزیر علوم، با اشاره به وجود مراکز رشد و پارک های علمی و فناوری که اکنون در کنار دانشگاه ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: این دانشجویان به عنوان صاحبان ایده می توانند از این امکانات استفاده کنند تا ایده اولیه آنها رشد کند و به شکل صنعتی و کاربردی در سطح یک مرکز یا واحد در حال اجرا قرار بگیرد.
وی تصریح کرد : ادامه این نمایشگاه ها و جشنواره ها در هفته پژوهش در سطح بالاتری اتفاق می افتد که به طور معمول دانشجویانی که کارهای خوب و موفقیت آمیز در این جشنواره ها داشته باشند سیر تکاملی ایده های خود را می توانند از این طریق پیگیری کنند.
غلامی یادآور شد: در سالهای قبل تعداد زیادی از این کارها به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ هایی که در حقیقت ایده های جدید را شکل می دهند تبدیل شدند و امید است که روز به روز و هرساله تعداد بیشتری از این جمع جوان علاقمند بتوانند به مراحل بعدی راه یابند.
وی همچنین با اشاره به حمایت علمی گروه های آموزشی دانشگاه ها و دانشکده ها از انجمن های علمی دانشجویی بیان کرد : وزارت علوم بیشتر هماهنگ کننده و برگزار کننده ملی مناسبت است ولی ایده هایی که اینجا انتخاب می شوند و خودشان را نشان می دهند در مراحل بعدی هم از سوی دانشگاه ها و هم وزارت علوم از طریق معاونت پژوهش و فناوری حمایت می شوند تا بتوانند در سطح استاندارد خودشان را عرضه کنند.
وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه ها، منابع مالی محدود دارند، گفت: ولی وزارت علوم و دانشگاه ها می توانند کمک کنند تا دانشجویان به سمت استفاده از صندوق های مختلفی از جمله صندوق حمایت از پژوهش گران و حمایت از نوآوری و شکوفایی علمی که بیشتر آنها در مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تمرکز دارند هدایت شوند.
وی تاکید کرد: طبیعی است که این ایده ها باید استاندارد ها و شرایط لازم را داشته باشند تا بتوانند از حمایت صندوقهای یادشده، بهره ببرند.
یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پذیرش و اسکان مهمانان و مدعوین کار خود را آغاز کرد.
این جشنواره با حضور حدود 540 تن از ایران و 85 میهمان از 39 کشور خارجی تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.
6994/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.