به گزارش ایرنا، یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پذیرش و اسکان مهمانان و مدعوین کار خود را آغاز کرد.
این جشنواره با حضور حدود 540 مهمان از کشورمان و 85 مهمان از 39 کشور دیگر تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.
دبیر اجرایی جشنواره ملی حرکت بکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود : شرکت کنندگان داخلی و خارجی این رویداد از شب گذشته وارد اصفهان شدند و کار پذیرش و اسکان آنها انجام شد.
ابراهیم رضایی افزود: کارشناسان انجمن های علمی و دانشجویان دانشگاه های دارای اثر در جشنواره از صبح امروز شروع به غرفه آرایی و آماده کردن غرفه های خود کردند.
وی اظهارداشت : نخبگان و دانشجویان خارجی دارای غرفه ای در بخش بین الملل نمایشگاه هستند.
وی با اظهار امیدواری از اینکه اصفهان، میزبان شایسته ای برای جشنواره ملی حرکت باشد، تاکید کرد : بازدید دانشگاهیان و پژوهشگران از نمایشگاه دستاوردهای انجمن های علمی باعث دلگرمی دانشجویان و عزم جدی آن ها برای آغاز حرکت های جدید می شود.
آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی حرکت صبح روز دوشنبه پنجم آذر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سایر مسوولان کشوری و استانی و آیین اختتامیه جشنواره روز چهارشنبه هفتم آذر در تالار نیلفروش زاده دانشگاه اصفهان با معرفی و تجلیل برگزیدگان برگزار می شود.
نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در سالن حجاب دانشگاه اصفهان و با یکصد غرفه برپا خواهد شد.
ارتباط با صنعت، بخش بین الملل و دیپلماسی علمی از ویژگی های برتر و خاص این دوره از جشنواره ملی حرکت است.
یکهزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شد که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
برپایی نمایشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از برنامه های این جشنواره است.
حدود 9 هزار انجمن علمی و 40 اتحادیه انجمن های دانشجویی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.