به گزارش ایرنا، مرضیه فرشاد روز شنبه در همایش 'پیشگیری از سوء رفتار با کودکان'
در اصفهان افزود: بی توجهی به آموزش و بهداشت، اختصاص ندادن وقت کافی به کودک، تامین نکردن امنیت و رفاه او در خانه از مصادیق کودک آزاری است.
وی یادآور شد: کودک آزاری نباید فقط به موارد برخورد شدید و جنسی محدود شود، زیرا بسیاری از کودکان از آزارهای روانی ناشی از بی توجهی یا غفلت رنج می برند.
مدیرکل بهزیستی اصفهان با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌ مهارت‌آموزی و آگاه سازی به والدین و کودکان برای کاهش آسیب‌های این حوزه گفت: باید به کودکان ملاحظات 'خود مراقبتی' آموزش داده شود.
وی افزود: کودکان باید بیاموزند که نحوه برخوردشان با افراد غریبه چگونه باشد یا آنکه به چه شکل از اندام خود در مقابل دیگران مراقبت کنند.
فرشاد، ناآگاهی والدین نسبت به مسائل تربیتی، اعتیاد به مواد مخدر، تجارب دوران کودکی، بحران های خانوادگی و ارضا نشدن نیازهای عاطفی والدین، تحصیلات والدین، سابقه محکومیت و سوءپیشینه در خانواده، سابقه جدایی، طلاق عاطفی و جدایی را از مهمترین دلایل کودک آزاری برشمرد.
وی تصریح کرد: در این راستا بهزیستی سعی دارد تا با مداخلات روانی و اجتماعی خود در راه پیشگیری از وقوع آسیب ها از جمله پدیده کودک آزاری بکوشد.
مدیرکل بهزیستی اصفهان ادامه داد: کارشناسان اورژانس اجتماعی بصورت تخصصی در قالب تیم های سیار و ثابت، پس از دریافت گزارش های کودک آزاری با هماهنگی نیروی انتظامی مداخله می کنند و اقدامات تخصصی و قانونی خود را انجام می دهند.
فرشاد تاکید کرد: برای کاهش کودک آزاری در کشور باید آگاه سازی و مهارت ‌آموزی کودکان در دستور کار قرار گیرد.
در این همایش یکروزه که بمنظور بررسی عوامل کودک آزاری و راهکارهای مداخله در آن و آگاه سازی جامعه با حضور کارشناسان و رئیسان بهزیستی شهرستان های استان در ر اداره کل بهزیستی اصفهان برگزار شد، حاضران به بیان عوامل کودک آزاری و راهکارهای مداخله در آن پرداختند.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با موضوع کودک آزاری و مداخلات درمانی برپا شد.
بر اساس اعلام بهزیستی اصفهان، اعلام گزارش های کودک آزاری به اورژانس اجتماعی استان در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.
از آغاز سالجاری تاکنون یکهزار و 286 تماس تلفنی با موضوع کودک آزاری در اورژانس اجتماعی ثبت شده است که کارشناسان بر حسب موقعیت به این موارد ورود کرده اند.
'کودک آزاری' عبارت است از هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک کودک شود.
بر اساس پیمان‌نامه حقوق کودک، هر فرد زیر ۱۸ سال، کودک(یا نوجوان) محسوب می‌شود.

6027/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.