به گزارش روز جمعه ایرنا، خلیل بهرامی نیا در مراسم جشنی که به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت در نجف آباد برگزار شد، افزود: مذاهب یک دستاورد بشری و دین یک حقیقت آسمانی است.
وی اظهارداشت: در دین مشترکات زیادی بین پیروان مذاهب وجود دارد که بوسیله آنها وحدت جامعه حفظ می شود و ما باید به این مشترکات احترام بگذاریم .
دبیر شورای مرکزی اهل سنت کرمانشاه افزود: سنت الهی و اراده خداوند بر این بوده که انسانها بصورت جمعی زندگی کنند.
وی با اشاره به اینکه زندگی جمعی زمینه تمدن و پیشرفت انسان را بوجود می آورد ، بیان کرد: به همین دلیل ادیان مختلف به ویژه اسلام بر زندگی اجتماعی تاکید زیادی دارند.
بهرامی نیا افزود: برای رشد و پیشرفت جامعه باید ساختار سالم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم کنیم.
وی گفت: برگزاری جشن های هفته وحدت در کشور نشاندهنده انسجام ملی و وجود زندگی اجتماعی ملت ایران است که بسیار مهم می باشد.
دبیر شورای مرکزی اهل سنت کرمانشاه اضافه کرد: ملت ایران با وجود قومیت ها و پیروان مذاهب و سلایق سیاسی در کشور توانسته اند وحدت و انسجام ملی خود را حفظ و زمینه موفقیت کشور در همه زمینه ها را فراهم کنند.
محمد علی نصرالهی رئیس حزب اتحاد ملت نجف آباد نیز طی سخنانی با تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت به هموطنان گفت: پیام برگزاری جشن های هفته وحدت در کشور، وجود انسجام و وحدت ملی بین ایرانیان است.
جشن میلاد پیامبر رحمت و بزرگداشت هفته وحدت با حضور مسئولان حزب اتحاد ملت، جمعی از محققان اهل سنت، جمعی از علمای قم و امام جمعه نجف آباد در سالن شهروند این شهر برگزار گردید.
شهرستان نجف آباد با بیش از 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ.ک / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.