یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهارم تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
امیر عباس محمدی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تمرکز زدایی باعث می شود تا به همه دانشگاه ها و دانشجویان فرصت برابر برای معرفی ظرفیت ها و توانایی های علمی داده شود.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه هنر اصفهان ادامه داد : برگزاری جشنواره ملی حرکت در شهرهای مختلف باعث می شود تا نیروهای جوان و دانشجو به طور مستقیم درگیر برگزاری آن شوند و چالش های علمی جدید را تجربه کنند.
محمدی راد، رویکرد جشنواره ملی حرکت را هم افزایی و تعامل بین انجمن های علمی دانشجویی ذکر کرد و گفت : این انجمن ها، جریانی خلاق و با طراوات در دانشگاه ها هستند که برگزاری این جشنواره شادابی و نتایج فعالیت های علمی را به جامعه تسری می دهد.
وی با بیان اینکه از دانشگاه های هنر، رشته های معماری، شهرسازی، طراحی صنعتی و مرمت بیشتر می توانند آثار و دستاوردهای خود را به جشنواره ملی حرکت ارائه کنند، افزود : پیشنهاد می شود در دوره های آتی جشنواره، بسترهای مناسب تر برای حضور رشته های هنری فراهم شود.
محمدی راد با اشاره به ماهیت رشته های هنری، تصریح کرد : هیچ اثر هنری به تنهایی شاهکار تلقی نمی شود بلکه سیر مطالعاتی و رشد معنوی هنرمند برای آن در نظر گرفته می شود که نمی توان آن را در یک غرفه به نمایش گذاشت.
دانشگاه هنر اصفهان با حدود سه هزار دانشجو حدود 20 انجمن علمی فعال دارد.
یکهزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
همچنین 540 شرکت کننده از داخل کشور و 80 شرکت کننده از دانشگاه های خارجی در این رویداد حضور دارند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
برپایی نمایشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از دیگر برنامه های این جشنواره است.
حدود 9 هزار انجمن علمی و 40 اتحادیه انجمن های دانشجویی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.