به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد دادخواه روز چهارشنبه در دومین نشست کمیته هماهنگی ارتقای ایمنی راه های استان اصفهان در فرمانداری کاشان بیان کرد: شرکت های نگهداری آزادراه از نظر قانونی باید حریم راه را مد نظر قرار داده و با دریافت حکم قضائی نسبت به جمع آوری دستفروشان اقدام کند.
وی افزود: موضوع جمع آوری و برخورد با دستفروش های مستقر در راه ها با هدف تمهید سفری ایمن برای رانندگان در کمیسیون ایمنی راه های استان اصفهان به تصویب رسیده و با اولویت برخورد با دستفروشان حاشیه آزادراه ها و بزرگراه ها در دستور کار قرار دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان عنوان کرد: دستفروشان مستقر در حاشیه راه ها باید جمع آوری شوند اما به علت تعداد زیاد و تغییر مکان برخورد با آنها دشوار است.
وی تاکید کرد: برای برطرف کرن کامل این مشکل همه دستگاه های اجرایی، قضائی و فرمانداری ها باید همکاری داشته باشند.
دادخواده در ادامه به شناسایی 109 نقطه حادثه خیز بر اساس بازدید کارشناسان در سطح راه های استان اصفهان اشاره کرد و گفت: 67 نقطه از این شمار مصوب کشوری شده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر این اساس تا کنون اصلاح 13 نقطه را ابلاغ کرده است.
وی افزود: پیش از مصوب شدن این نقاط، اداره کل با استفاده از طرح ها و بکارگیری ماشین آلات و امکانات موجود و بهره گیری از راه های زودبازده و کم هزینه اقدام به برطرف کردن برخی مشکلات کرد زیرا برخی از آنها نیازمند اعتبارهای میلیاردی بود که تخصیص نخواهد یافت.
معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان یادآور شد: ساماندهی جاده، تامین روشنایی و شانه سازی، ساخت زیرگذر و نصب علائم از جمله اقدام های صورت گرفته در نقاطی مانند کمربندی میمه، درختک در فریدن، آب شیرین در کاشان و نقاطی در جاده های نائین و سمیرم می باشد.
وی در مورد جاده کاشان به برزک بیان کرد: کوهستانی بودن منطقه، ازدیاد سه راهی های متصل به این جاده و قوس آن منجر شد تا ساخت باند دوم در دستور کار قرار گیرد البته نیازمند زمان است.
دادخواه با اشاره به اختصاص 42 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت محور کاشان- برزک- ورکان افزود: ساماندهی و اصلاح سه راهی های متصل به این محور مانند سه راهی روستاهای مرق، ورکان، اسحاق آباد، ویدوج و کارخانه سیمان نیز در دستور کار قرار دارد.
وی در مورد روشنایی این جاده ها نیز تصریح کرد: تامین روشنایی نقاط حادثه خیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان بوده و سه راهی نیاسر متصل به جاده کاشان– مشهد اردهال و سه راهی ابوزید آباد متصل به جاده کاشان– اردستان در دست اقدام می باشد.
به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، 10 میلیارد ریال در مجموع برای ایمن سازی و روشنایی نقاط حادثه خیز (سه راهی های متصل به جاده اصلی) در شهرستان کاشان تخصیص داده شده است.
به گزارش ایرنا، مسدود سازی مسیرهای دسترسی غیرمجاز به آزادراه اصفهان- کاشان- قم، ترمیم علائم و تابلوهای هشدار دهنده، ایجاد راه دسترسی برای تردد خودروهای امدادرسان، لایروبی پل های جاده ها برای خروج سیلاب ها و تامین ماشین آلات نگهداری راه ها از جمله مواردی بود که در ادامه این نشست مطرح شد.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه (آزادراه، بزرگراه و راه همسنگ) می باشد که با توجه به موقعیتش به عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.