به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی انصاری روز چهارشنبه در بیست و ششمین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در نجف آباد افزود: سرانه کتابخوانی در اصفهان در سطح فرهنگی مردم و این میزان مطالعه زیبنده مردم یک کشور مذهبی و فرهنگی نیست.
وی اظهارداشت : چاپخانه های خوبی در زمینه تولید کتاب و انسانهای عالم و باانگیزه در تولید اندیشه در اصفهان وجود دارد اما این استان در زمینه توزیع و ارائه کتاب از جایگاه خوبی برخوردار نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد : در صورتی که تعداد نویسندگان، محققان، تیراژ کتاب و کتابخوانی در یک منطقه و کشور بالا باشد، سطح علمی مردم آن دیار بالا خواهد بود .
وی با بیان این که دین اسلام بر اهمیت قلم، کتاب و علم ودانش تاکید فراوانی دارد ، افزود: دین اسلام، کتاب قرآن معجزه پیامبراست و به قلم و کتاب قسم یاد شده است.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه دشمنان اسلام در طول تاریخ همیشه اسلام را متهم کرده اند که با دانش و علم مخالف است گفت : چهارده قرن پیش پیامبر اسلام یادگیری علم را برمرد و زن واجب دانسته است.
وی بیان کرد : توجه غربی ها به زن بصورت یک کالا در خدمت گناه، بی بندوباری و بی اخلاقی و بداخلاقی است اما اسلام به مقام و منزلت زن ارزش زیادی قائل شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: برگزاری مراسم تجلیل از خدمتگذاران کتاب و کتابداری در شهر علم و ایثار و شهادت با یادشهید حججی بسیار ارزشمند است.
امام جمعه شهرستان نجف آباد در این مراسم با قدردانی از کسانی که در توسعه علم و دانش قدم بر می دارند، گفت: رشد و توسعه و آگاهی هر ملتی با مطالعه و کسب علم و دانش بدست می آید.
حجت السلام والمسلمین مصطفی حسناتی اضافه کرد : باید برای آبادانی شهرها و کشورمان، دلها و عقل ها را آباد کنیم و این تنها از طریق مطالعه و کسب علم بدست می آید.
در ادامه مراسم از 67 نفر از کسانیکه در امر کتابخوانی، کتابداری، احداث کتابخانه تامین کتاب تلاش داشتند با حضور مسوولان با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد.
در پایان مراسم از کتاب محسن ما و تمبر یادبود این همایش رونمائی شد.
بیست و ششمین دوره بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابداری باعنوان 'حال خوش خواندن' باحضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، فرماندار، شهردار و مسوولان شهرستان نجف آباد، خانواده شهید حججی و فرمانداران و شهرداران شهرستانهای استان و خیرین کتاب و کتابداران سراسر استان درسالن شهروند نجف آباد برگزار شد.
شهرستان نجف آباد با بیش از 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلو متری غرب اصفهان قرار دارد.
غ ک / 7150 /6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.