به گزارش ایرنا، امیر هلاکوئی روز چهارشنبه در بیست و ششمین دوره همایش بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابداری با عنوان 'حال خوش خواندن ' در نجف آباد افزود : اکنون 300 کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان اصفهان وجود دارد.
وی اظهارداشت در زمان حاضر در تمام شهرها و روستاهای با جمعیت مشخص استان، کتابخانه تاسیس شده است.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان تصریح کرد : هر چند تا چشم انداز، همچنان فاصله ای وجود دارد اما استقبال از کتاب و کتابخوانی در اصفهان مطلوب است و در سه سال اخیر هم افزایش یافته است.
وی ادامه داد : در مراسم امروز از 67 مسئول کتابخانه، کتابخانه داران و خیرین کتابخانه ها در استان اصفهان تجلیل شده است.
فرماندار شهرستان نجف آباد گفت: برگزاری این مراسم در عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند است و فرصتی برای قدردانی از فعالانی که با عشق درترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند، فراهم می آورد.
مجتبی راعی اضافه کرد : باید در جهت گسترش کتابخانه ها و تشویق مردم به مطالعه اقدام کنیم چون تنها کتاب است.
وی با بیان اینکه نجف آباد شهر علم و ایثار و شهادت است و شهید حججی یکی از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی بود ،گفت: 21 کتابخانه عمومی(نهادی و مشارکتی)،کتابخانه تخصصی کودکان و روشن دلان در شهرستان نجف آباد وجود دارد که با کمک مسوولان استان خیرین و شهرداران ایجاد شده است.
بیست و ششمین دوره بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی وکتابداری باعنوان 'حال خوش خواندن' باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، امام جمعه، فرماندار، شهردار و مسئولان شهرستان نجف آباد - خانواده شهید حججی و فرمانداران شهرستانهای خمینی شهر- چادگان - تیران وکرون و خیرین کتاب کتابدران سراسر استان در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد.
شهرستان نجف آباد با بیش از 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ ک / 7150 /6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.