به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فرح بخش روز چهارشنبه در جلسه شورای وقایع حیاتی این شهرستان، یکی از چالش های موجود را وجود 6 گورستان در اردستان عنوان کرد و افزود: این آرمستان ها به صورت هیات امنایی اداره می شود و تحت نظارت شهرداری نیست.
وی بیان کرد: آرامستان ها از جمله در جوار امامزاده سلطان سید حسین (ع) محصور و ضابطه مند نبوده که باید با کار فرهنگی و تغییر نگرش محله گرایی، از این حالت خارج شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان تصریح کرد: یکی دیگر از چالش ها دفن افراد در مکان های مذهبی به ویژه روستاها است که با پرداخت حق دفن به اداره اوقاف و امور خیریه صورت می گیرد اما وجهی به روستاها اختصاص نمی یابد. آرامستان مرکزی واقع در جوارنیز باید محصور و ضابطه مند شود.
وی یادآور شد: 161 واقعه فوت (93 زن و 68 مرد) نیمه نخست سال جاری در شهرستان اردستان ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 2.6 درصد رشد منفی داشته است.
به گفته فرح بخش، همچنین 27 واقعه در مهرماه و در آبان نیز 18 واقعه فوت ثبت شد.
وی در ادامه به ثبت 289 مورد تولد شامل 150 دختر و 139 نفر پسر در 6 ماهه نخست امسال در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: ثبت وقایع حیاتی باید در مهلت قانونی 10 تا 15 روزه انجام گیرد و همگان ملزم به رعایت آن هستند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.