در این مطلب آمده است: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حالی اجرا شده که برخی مدیران بازنشسته دولتی به بهانه های مختلف از سمت های خود کناره گیری نمی کنند.
طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در تاریخ 24شهریور امسال با رأی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پس از بیان نظرات موافقان و مخالفان این طرح، تصویب شد.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور نیز قانون منع بکارگیری بازنشستگان را در روز سه شنبه 27 شهریور امسال برای اجرا، به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. بر همین اساس، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفته است که 210تن از مسئولین،
مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شوند که درپی آن، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز اعلام کرده بود که 14تن از استانداران سراسر کشور شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شوند.
طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان، افراد بازنشسته پس از ابلاغ قانون، 60 روز فرصت داشتند که از مسئولیت شان کناره گیری کنند، که این تاریخ در روز 27 آبـان، یعنی سه روز پیش پایان یافته است، اما به تازگی و طبق تحقیقات تعدادی از مسئولان رده بالای دولتی بعد از اجرای این قانون و پایان مهلت 60 روزه شان حاضر به کناره گیری از مسئولیت نیستند و به بهانه ها و توجیه های مختلف از اجرای قانون سر باز می زنند.
برخی مدیران دولتی، از جمله مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور از جمله افراد بازنشسته دولتی است که با توجیه «اعاده به خدمت» قصد کناره گیری از مسئولیت را ندارد. از طرفی عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور نیز در گفت و گویی که در زمان تصویب این قانون انجام داده، هشدارهای لازم به افرادی که قصد دور زدن قانون را دارند، داده و درباره جزئیات اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفته است که « به افرادی که به دنبال دور زدن قانون از جمله باطل کردن حکم بازنشستگی خود و یا اعاده خدمت هستند، تخلف محسوب میشود و توسط دیوان محاسبات پیگیری خواهد شد»
7141/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.