به گزارش ایرنا ' محسن نیرومند ' روز سه شنبه در دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان افزود: بانک ها برای ارائه تسهیلات به کارآفرینان باید رویکرد خود را تغییر دهند زیرا شغل های جدید بیشتر نرم افزاری است و باید در زمینه ارائه تسهیلات به پدیدآورندگان این شغل ها رفتارهای خود را تغییر دهند.
وی همچنین خواستار شکل گیری نظام کارآفرینی در استان اصفهان شد و گفت: تشکیل نظام کارآفرینی در کنار سایر نظام ها از جمله پزشکی و مهندسی به هم افزایی انجمن ها، نهادها، خیریه ها و سازمان هایی که در زمینه کارآفرینی فعالیت دارند، کمک می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، توسعه کارآفرینی، ایجاد کمپ و راه اندازی کافه های کارآفرینی همچنین تقویت مراکز کارآفرینی و صدور مجوز برای آنها را از جمله برنامه های این اداره کل بیان کرد و افزود: مشکل بیکاری، توزیع نشدن اعتبارات مالی نیست زیرا طی سال های گذشته اعتبارات کافی در اختیار برخی از کارآفرینان قرار گرفت اما بسیاری از آنها برغم استفاده از تسهیلات و در اختیارداشتن اعتبارات نتوانسته اند طرح های کارآفرینی خود را به ثمر برسانند و اشتغالزا باشند.
وی با بیان اینکه حفظ اشتغال پایدار از اهداف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان است درعین حال تصریح کرد: نرخ بیکاری این استان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.4 درصد افزایش یافته است.
نیرومند دلیل اصلی افزایش بیکاری استان اصفهان در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را کم کاری دستگاههای ذیربط ندانست و دلیل آن را افزایش آمار جویندگان کار دانست که نرخ مشارکت آنها در مدت یاد شده 3.4 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات معیشتی شهروندان افزایش یافته است گفت: بسیاری از بانوان که پیش از این جویای کار نبودند برای تامین مخارج زندگی خود متقاضی کار هستند و همین موضوع به افزایش نرخ بیکاری استان افزوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی در این استان را 21 درصد اعلام کرد و افزود: 35 درصد از این افراد بانوان هستند.
وی نرخ بیکاری در جامعه جوان 15 تا 34 استان اصفهان را 30.1 درصد عنوان کرد و اظهارداشت: اگر می خواهیم برای حدود 90 هزار جوان فارغ التحصیل بیکار در این استان اشتغال ایجاد کنیم باید برای کارآفرینی و ترویج آن و دست اندرکاران این بخش ارزش قائل شویم تا در آینده با چالش های اساسی مواجه نشویم.
نیرومند با اشاره به اعمال تحریم های آمریکا و قرارگرفتن کشور در جنگ اقتصادی بیان کرد: در چنین شرایطی باید به توانمندی های داخلی توجه کنیم و نقطه عطف توجه به توانمندی های داخلی، کارآفرینی است.
وی جمع آوری سرمایه های مالی سرگردان و هدایت آنها به سمت کارآفرینی و اشتغال را برای جلوگیری از آثار مخرب این نوع سرمایه ها در اقتصاد کشور ضروری دانست و گفت: باید زمینه هدایت این سرمایه ها به سمت کارآفرینی فراهم شود.
وی نقش دانشگاهها در تربیت کارآفرینان و پرورش ذهن جوانان برای کارآفرینی را مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: جای برگزاری جشنواره دانشگاهها و دانشجویانی که در زمینه کارآفرینی موفق عمل کرده اند در برنامه های استان اصفهان خالی است.
همچنین رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت های خوبی برای کارآفرینی برخوردار است تصریح کرد: توزیع نادرست منابع مالی، مهمترین مشکل کارآفرینی کشور است.
سید مهدی ابطحی افزود: 43 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها در مناطقی قرار گرفته اند که برای بهره برداری از ظرفیت لازم برخوردار نیستند.
وی تعداد واحدهای فناوری در مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را 510 واحد اعلام کرد و گفت: بیش از 6 هزار و 800 شغل توسط این واحدها ایجاد شده که 45 درصد آنها مربوط به بانوان است.
به گفته وی این واحدهای فناوری در سال گذشته بیش از 13 میلیون دلار صادرات داشته اند.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بزرگترین مشکل واحدهای فناوری و دانش بنیان مستقر در این شهرک را ضعف بازاریابی دانست و از مسئولان اتاق بازرگانی و صنعت استان خواست که این واحدها را در زمینه بازاریابی کمک کنند.
در دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان که در اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد از مدیران هفت شرکت در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات به عنوان کارآفرینان برتر استان اصفهان تجلیل شد.
در این جشنواره که 644 کارآفرین در آن شرکت کرده بودند مدیران شرکت های ' سپاهان دانه پارسیان '، ' کشت و دام فضل '، ' دریای نیلگون چابهار ' در بخش کشاورزی و ' جهان ترمز کاشان '، ' گل نور ' و ' صنایع غذایی چیکا ' در بخش صنعت و ' مجموعه بزرگ آبسار ' در بخش خدمات به عنوان کارآفرینان نمونه مورد تقدیر قرار گرفتند.
2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.