به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس شریعتمدار روز سه شنبه در آیین زنگ آب در مدرسه دخترانه مصطفوی اردستان بیان کرد: میانگین رعایت الگوی مصرف در استان اصفهان نزدیک به 92 درصد می باشد اما در شهرستان به دلیل اقلیم کویری و گرم، هنوز بیشتر از استاندارد است.
وی با تاکید بر لزوم فعالیت های آموزشی، تبلیغاتی و تشویقی جهت کاهش مصرف آب در بین خانواده ها افزود: نزدیک به 20 درصد با اقدام های صورت گرفته در مصرف آب شهرهای اردستان و زواره صرفه جویی شد.
مدیر آب و فاضلاب اردستان عنوان کرد: همچنین در قالب تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش برنامه های گوناگون آموزشی در مدرسه ها اجرا و دانش آموزان به عنوان سفیران پیام رسان صرفه جویی در خانواده ها، آموزش های فراگرفته را به والدین منتقل می کنند.
وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب با همکاری دانش آموزان امکان پذیر خواهد بود و با فراگیری روش های صحیح مصرف، از هدر رفتن این گوهر گرانبها جلوگیری خواهد شد.
شریعتمدار در ادامه یادآور شد: تابستان امسال با استفاده از چاه های کمکی و چاه آب شهرداری، منابع مورد نیاز تامین شد تا مردم با کمبود آب و قطعی رو به رو نشوند.
وی افزود: با خنک شدن هوا و تحویل نزدیک به 80 درصد آب مصرفی شهروندان از اصفهان به اردستان، هم اکنون آب مناسب در حد استادارد تحویل مشترکین می شود.
به گفته مدیر آب و فاضلاب اردستان، 14 هزار و 300 مشترک مشترک آب و 2 هزار مشترک فاضلاب در قالب سه شهر و 24 روستا با استفاده از 180 کیلومتر شبکه اصلی انتقال آب، 240 کیلومتر شبکه فرعی و 42 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان تحت پوشش قرار دارند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.