به گزارش ایرنا، اصفهان به عنوان یکی از قطب های صنعتی، گردشگری و علمی کشور از مناطق پر ظرفیت برای سرمایه گذاری است اما بر اساس جدیدترین آمار در این زمینه در بین 10 استان آخر قرار دارد و به گفته صاحبنظران حتی یکی از استان های سرمایه گریز محسوب می شود.
رتبه اصفهان در زمینه امنیت سرمایه گذاری در استان ها 21 است و در برخی نماگرها مانند ثبات اقتصاد کلان رتبه 23 و در فرهنگ وفای به عهد رتبه 28 را دارد.
ثبات اقتصاد کلان مربوط به مسائلی مانند بی ثباتی مقررات و نوسان نرخ ارز و نماگر فرهنگ وفای به عهد مربوط به صداقت و درستی و وعده های مسئولان است.
مسائلی مانند امنیت سرمایه، نگرش های نادرست، نقص در قوانین، بالا بودن خطرپذیری، رقابت نابرابر بین دولت و بخش خصوصی، موانع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، نظام بانکی و بیمه، سخت گیری و کاغذ بازی اداری، مالیات و بی ثباتی در تصمیم گیری ها در راه سرمایه گذاری وجود دارد که کارشناسان یکی از مهمترین راهکارها برای رفع آنها را تشکیل کمیته صیانت از سرمایه گذاری عنوان می کنند.
یک سرمایه گذار و موسس واحدهای تولیدی در اصفهان تاکید دارد که با توجه به مشکلات موجود، تشکیل کمیته صیانت از سرمایه گذاری در اصفهان با هدف حمایت هرچه بیشتر از سرمایه گذاران ضروری است.
مسعود صرامی افزود : کمیته حفظ و صیانت از سرمایه گذاری می تواند جوابگوی مشکلات این فعالان اقتصادی باشد.
وی با اشاره به اینکه این موضوع در اتاق بازرگانی اصفهان پیگیری شده است، ادامه داد : این مرکز درگیر مسائل زیادی است با این حال انتظار می رود که با هم اندیشی و رایزنی با نهادهای مختلف، کمیته صیانت هرچه سریع تر قابلیت اجرایی پیدا کند و پیگیر چالش ها و مشکل های موجود باشد.
صرامی با اشاره به مشکلات و موانع اجتماعی برای سرمایه گذاری گفت: برخی مواقع تصمیم گیری فردی مانع از اجرای طرح های سرمایه گذاری جدید می شود اما با استفاده از ابزار و قدرتی که کمیته صیانت از سرمایه گذاری دارد می توان مانع این شد که افراد به جای قانون برای سرمایه گذاران تصمیم بگیرند.
این سرمایه گذار و کارآفرین تاکید کرد: اگر کمیته صیانت تشکیل شود حتی با وجود تغییر و تحول در مدیریت ها، خدشه ای در روند حمایت از سرمایه گذاری به وجود نمی آید و سرمایه گذاران با اطمینان به کار خود ادامه می دهند.
اقتصاد دانان، مواردی مانند فراهم کردن زیرساخت های لازم و اجرایی کردن قوانین موجود را از جمله وظایف کمیته صیانت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی عنوان می کنند و تاکید دارند که این کمیته باید از جایگاه مناسب و مورد قبول همه مسئولان برخوردار باشد.
3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.