مهدی مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت 30 هیات ورزشی در این شهرستان افزود : منابع اختصاصی موجود پاسخگوی نیازها و برنامه های ورزشی این هیات ها نیست.
وی ادامه داد : افزایش شهریه کلاس های ورزشی با توجه به وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی در جامعه به کاهش جمعیت ورزشکاران در این هیاتها منجر می شود و نارضایتی را به همراه خواهد داشت.
وی تامین اعتبارات و امکانات مربوط را نیاز ضروری این هیاتهای ورزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: کمبود منابع مالی مانع از تنوع برنامه های ورزشی و توسعه آن در شهرستان شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با اشاره به این که این نهاد اعتباری از محل درآمدهای ماده 88 ندارد، تصریح کرد: درآمدهای سالن های ورزشی منفعت اقتصادی برای بخش خصوصی ندارد و این بخش برای اجاره سالن های ورزشی در شهرستان استقبال نمی کند.
اعتبارات ماده 88 ناشی از کسب درآمد از بخش خصوصی ورزش است که در بین هیات های ورزشی تقسیم می شود.
مرادی با بیان این که چاقی، فشار خون و مشکلات جسمی ناشی از بی تحرکی در شهرستان وجود دارد، افزود: برای ترویج فرهنگ ورزش در منطقه باید برنامه ریزی کرد اما اجرای این راهبرد برای این اداره به تنهایی فراهم نیست و نیازمند مشارکت بخش های مختلف اداری و همکاری خیرین هستیم.
شهرستان بیش از 72 هزار نفری تیران و کرون چهار هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
در این شهرستان پنج سالن ورزشی زیر نظر اداره ورزش و جوانان، 2 سالن ورزشی مربوط به آموزش و پرورش و 11 سالن وابسته به سایر نهادها فعالیت دارد.
سرانه فضاهای ورزشی در این شهرستان برای هر نفر 22سانتی مترمربع و 78 سانتی مترمربع کمتر از میانگین کشوری است.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.