به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار حسن عجمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج با شعار 'بسج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت ' اجرا خواهد شد، افزود: یکی از مهمترین برنامه های شاخص ناحیه امام علی (ع) رونمایی از هواپیمای بدون سرنشین است.
وی ادامه داد: این پهباد توسط یکی از دانش آموزان جرقویه سفلی و با حمایت بسیج علمی ناحیه مقاومت امام علی (ع) طراحی و ساخته شده است که در یکی از روزهای هفته بسیج رونمایی خواهد شد.
فرمانده ناحیه بسیج امام علی (ع) اصفهان اظهارداشت: همچنین در حوزه ورزشی یک سالن ورزشی در روستای' پیکان' افتتاح و بیش از 10 یادواره شهید در اقصی نقاط این ناحیه برگزار می شود.
به گفته وی با احتساب 21 سوله ورزشی که پیش از این در این بخش راه اندازی شده بود در مجموع
22 سالن ورزشی خواهد شد.
وی اضافه کرد: ایجاد 'میز خدمت' با هدف ایجاد ارتباط نزدیک مسوولان و مردم در یکی از روزهای هفته بسیج در بخش های کوهپایه، بن رود و جلگه با همکاری مسوولان ادارات در این بخش ها راه اندازی می شود.
عجمی خاطرنشان کرد: اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در یکی از کارخانه های منطقه در هفته بسیج از دیگر برنامه های این هفته است که با هدف ارتقای توان مدیریت بحران و ایمنی اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: غبارروبی 50 گلزار شهدا در منطقه، اکران فیلم های ارزشی، حضور بسیجیان در نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان حوزه های مقاومت در نماز های جمعه، سرکشی از خانواده های شهداو ایثارگران، پیاده روی خانوادگی و افتتاح قرض الحسنه های بسیجیان از دیگر برنامه های این ایام است.
فرمانده ناحیه بسیج امام علی (ع) اصفهان در گزارشی از فعالیت های این ناحیه در هفت ماه گذشته، گفت: در راستای مقابله با ریزگردها 307 هکتار از اراضی سجزی توسط بسیجیان این ناحیه نهال کاری شد و با بیش از 90 درصد نهال تحویل منابع طبیعی شهرستان شد.
وی اضافه کرد: بسیجیان این ناحیه در حوزه مقابله با بیماری سالک 2هزار نفر روز با شبکه بهداشت شهرستان همکاری داشتند.
فرمانده ناحیه بسیج امام علی (ع) گفت: در حوزه بهداشتی، برگزاری دهها همایش و برنامه، راه اندازی ایستگاههای سلامت و تغذیه اسلامی در 10 نماز جمعه شرق اصفهان و اعزام گروه های پزشکی به مناطق محروم، از جمله فعالیت های این ناحیه بوده است.
به گفته وی خواهران بسیجی این ناحیه در هفت ماه گذشته چندین همایش عفاف و حجاب، دهها مورد همایش خانواده مقاوم و 231 کارگاه تحکیم بنیان های خانواده را در 21 پایگاه در سطح شرق شهرستان اصفهان اجرا کردند.
عجمی اضافه کرد: اعزام 750 نفر به اردوهای راهیان نور غرب و جنوب، برگزاری اردوهای حلقه های صالحین و اجرای نمایش واقعه غدیر در شهر سجزی از دیگر برنامه های بسیجیان شرق اصفهان در حوزه گردشگری بوده است.
وی با اشاره به همکاری بسیج با دستگاههای دولتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در حوزه محرومیت زدایی، خاطرنشان کرد: در این حوزه چهار باب منزل مسکونی برای افراد بی بضاعت ساخته و هشت منزل نیز به کمک بسیجیان مرمت و تعمیر شد.
فرمانده ناحیه بسیج امام علی (ع) همچنین به همکاری بسیج با اداره های آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی در حوزه سازندگی اشاره کرد و افزود: در هفت ماه گذشته سه هزار و 500 نفر روز از بسیجیان شرق اصفهان در اردوهای جهادی شرکت کردند که یکی از اقدامات انجام شده در این اردوها تعمیر 60 مدرسه است.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری کلاس های و دوره های اقتصادی مقاومتی و آموزش تولید قارچ، ماهی، گیاهان دارویی، دام سبک و سنگین، ماکیان و تولید صنایع دستی از جمله سرفصل های این دوره ها بود که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای اصفهان در این بخش انجام شد.
ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) با وسعتی بالغ بر 16 هزار کیلومتر مربع شش بخش، 11 شهر و 140 روستای شرق شهرستان اصفهان را تحت پوشش دارد.
از 29 آبان تا 5 آذرماه بعنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
/7134 / 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.