اکبر صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این کمک های مردمی در قالب طرح مودت جمع آوری شده که در مقایسه با سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: کمک های مردمی برای بهسازی سرویس های بهداشتی، کاشی کاری، سنگ فرش محیط، زیباسازی و تهیه سر در ورودی بقاع متبرکه هزینه می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برای انجام فعالیت های عمرانی و جاری آستان مقدس امامزادگان 700 میلیون ریال امسال اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه هشت بقعه متبرکه منطقه سالانه میزبان یکصد هزار زائر است، تصریح کرد: وجود این مراکز دینی در محیط گردشگری و تفریحی فرصتی برای رونق گردشگری معنوی و جذب زائر بوده و در فصل بهار و تابستان تعدادشان افزایش می یابد.
صادقی با بیان اینکه احداث زائرسرا در بقاع متبرکه شهرستان ضروری است، خاطرنشان کرد: تنها 20 زائر سرا در آستان امامزاده احمدرضا(ع) وجود دارد و بقیه بقاع متبرکه نیازمند احداث چنین مکان هایی برای اسکان یک روزه و موقت مسافران هستند.
وی اجرای بیش از 20 عنوان برنامه فرهنگی در این مراکز دینی را یکی از فعالیت های موثر در گسترش معارف دینی خواند و ادامه داد: سه مرکز قرآنی در این بقاع راه اندازی شده و 450 نفر قرآن آموز از برنامه های آن استفاده می کنند.
امامزاده احمد ابن علی ابن ابی طالب(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده احمدرضا(ع) امامزاده عدنان(ع)، امامزاده بی بی فاطمیه(س)، امامزاده سید ابوالحسن، امامزاده سیدسرالدین(ع) و بقعه سادات امامی از جمله بقاع متبرکه شهرستان تیران و کرون است.
این شهرستان با 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.