به گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان در این آیین، اعتبار احداث این واحدهای آموزشی را بالغ بر 30 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این واحدها با مشارکت خیران 2 شهرستان محروم فریدن و بویین و میاندشت احداث و به بهره برداری رسیده است.
مهدی میربد افزود : مدرسه سازی سرشار از برکت و پاداش است، زیرا بازتاب هر کار خیری که تک تک دانش آموزان مدارس در سال های تحصیل و پس از علم آموزی و کسب مدارج بالاتر انجام می دهند به خیران باز می گردد.
وی با بیان این که ارزش نیات، افکار و ایده های خیران مدرسه ساز از دارایی آن ها بالاتر است ، تصریح کرد : خیران مدرسه ‌ساز، نیکوکارانی هستند که با هدف ساختن مدرسه‌ های جدید و بازسازی، بهسازی و تجهیز مدارس موجود باری سنگین را بردوش می کشند و حرکتی سازنده و پویا را به عنوان نهادی مردمی و دلسوز سامان داده اند.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان ادامه داد : امسال در مجموع 500 کلاس درس در قالب 81 طرح با زیربنای 93 هزار و 405 مترمربع و بالغ بر یکهزار و 120 میلیارد ریال اعتبار احداث و به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 470 کلاس درس در قالب 73 طرح و با 953 میلیارد ریال اعتبار توسط و یا با مشارکت خیرین تحویل شد.
در این مراسم دبستان دخترانه زنده یاد دکتر طلاکوب با زیربنای 820 مترمربع به همت مهندس جلالی از نیکوکاران شهر داران از توابع شهرستان فریدن افتتاح شد.
همچنین مدرسه شهدای نهر خلج با کمک و مشارکت خانواده زنده یاد علیزاده در روستای نهر خلج از توابع فریدن به بهره برداری رسید.
مدرسه استثنائی فدک نیز با زیربنای 720 مترمربع و به همت و کمک حاج مرتضی نجد از نیکوکاران شهر بوئین و میاندشت افتتاح شد.
مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در سال 1378 به منظور جذب هر چه بیشتر خیرین و ساماندهی کمک های مردم در حوزه مدرسه سازی تشکیل شد.
این مجمع با 800 عضو در 16 شهرستان استان که بیش از 25 درصد جمعیت آن را بانوان تشکیل می دهد یکی از فعال ترین مجموعه های خیرین اصفهان است.
شهرستان فریدن با دارا بودن 2 شهر 'داران' و 'دامنه' ، 28 روستا، و جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
شهرستان بوئین میاندشت نیز با حدود 30 هزار نفر جمعیت که بیش از 57 درصد آن در روستاها سکونت دارند در فاصله 160 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.
اکنون دست کم 871 دانش آموز در پنج هزار مدرسه استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند.
/6026/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.