به گزارش ایرنا، محمود مظفر روز یکشنبه در اجلاس استانی نماز اصفهان که در سالن اهل بیت این کلانشهر برگزار شد، افزود: آموزش باید از دوران کودکی از طریق خانواده ها انجام شود و پس از آن در دوران پیش دبستانی، مهد کودک و مدرسه معلمان و مدیران نقشی اساسی در این امر ایفا می کنند و پس از این دوران دوستان فرد وی را به خواندن یا نخواندن نماز ترغیب می کنند.
وی اضافه کرد: برنامه های آموزشی نماز در دوران مدارس باید همه جانبه و فراگیر باشد تا شمار بیشتری از دانش آموزان به خواندن نماز ترغیب شوند.
مظفر تاکید کرد: ترویج نماز بین مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان نیازمند کار جمعی و مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط است و نباید انتظار داشت که تنها یک یا چند نهاد معدود این کار را انجام دهد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: نمازگزاران در کشور تعداد بالایی دارند، اما شمار اقامه کنندگان این فریضه کم است به این معنا که افراد نماز می خوانند اما برپا کننده و مشوق این فریضه الهی زیاد نیستند.
وی افزود: بر اساس پژوهش های انجام شده تعداد ترک کنندگان نماز م است و تحقیقات نشان داد که بیشتر مردم تضییع کنندگان این فریضه هستند یعنی در انجام آن دچار اهمال می شوند.
اجلاس استانی نماز اصفهان با عنوان شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز روز یکشنبه در سالن اهل بیت و با حضور امام جمعه اصفهان و شماری از مدیران و مسئولان دستگاه های برتر در حوزه اقامه نماز برگزار شد.
12 دستگاه استانی در این آیین حائز رتبه های برتر در امر اقامه نماز شدند، همچنین از 45 نهاد دیگر نیز تجلیل شد.
6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.