به گزارش ایرنا، بیمارستان شهید بهشتی کاشان سال 80 با استناد به تبصره 10 قانون بودجه، خارج از سطح بندی خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی تشخیص داده شد و در چارچوب سطح بندی خدمات درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.
بر اساس مصوبه هیات وزیران، تصویب نامه شورای عالی تامین اجتماعی و در اجرای صورتجلسه بیمارستان شهید بهشتی به انضمام تمام متعلقات آن، این مجموعه در سال 83 به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از واگذاری بیمارستان به دانشگاه، بیمارستان شبیه خوانی سال 83 به صورت استیجاری در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفت تا این سازمان پس از جانمایی نسبت به ساخت بیمارستانی جدید اقدام کند.
علیرضا افشار افزود: طرح ساخت بیمارستانی 60 تختخوابی در شهرک 22 بهمن سال 86 آغاز شد اما با وجود پیشرفت فیزیکی 15 درصدی، به علت جانمایی نامناسب و ضعف های فنی در سازه متوقف گردید.
وی عنوان کرد: اجرای طرح با توجه به این شرایط از دستور کار سازمان تامین اجتماعی خارج شد تا در نهایت سال 91 جانمایی بیمارستان در مکانی دیگر و ساخت مجموعه پس از تصویب در هیات مدیره سازمان با نقشه های جدید تصمیم گیری شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان گفت: از سال 91 تا کنون به دنبال زمین مناسب برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی هستیم چرا که بسیاری از زمین های پیشنهادی مناسب نبوده است.
وی یادآور شد: یکی از زمین ها محل شرکت ریسندگی در خیابان کارگر کاشان بود که به علت بدهی در توقیف سازمان تامین اجتماعی می باشد.
افشار اضافه کرد: کارهای فنی این قطعه زمین بر اساس تهاتر در مرحله انتقال به سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته و حتی استاندار و فرماندار نیز بر اساس صورتجلسه با تغییر کاربری موافقت کرده بودند اما هیچ حرکت مثبتی برای تسهیل در واگذاری از سوی هیات مدیره شرکت انجام نشد.
وی تصریح کرد: با وجود تغییر مدیران سازمان تامین اجتماعی، منابع مالی ساخت بیمارستان در جاهای دیگری هزینه شده و در نهایت نیز زمین شرکت ریسندگی کاشان از سوی هیات مدیره قطعه بندی و به افراد حقیقی فروخته شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان تاکید کرد: پیگیری های بسیار به نتیجه ای نرسید و قرار شد تا زمین دیگری برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی جانمایی شود که با توجه به قیمت کارشناسی توافقی به دست نیامد.
وی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی کاشان تا کنون نزدیک به 16 قطعه زمین در مکان های مختلف معرفی شده اما به علت نداشتن استانداردهای لازم برای ساخت بیمارستان از سوی کارشناسان سازمان تامین اجتماعی رد شده است.
افشار گفت: ساخت بیمارستان در کنار بیمارستانی دیگر هم از نظر مدیریت بحران نادرست است و باید مرکزهای درمانی دور از اتوبان، کابل برق فشار قوی، ریل راه آهن، مسیر رودخانه، گسل، قنات و صنایع آلاینده جانمایی شوند.
وی همچنین برخورداری از چند راه دسترسی، فاصله مناسب تا شهر، فضای سبز و پارکینگ، محل اسکان پزشکان و اقامت همراه بیماران را از ویژگی های بیمارستانی استاندارد برشمرد و تاکید کرد: فقدان توجه به هر یک از این موارد، بخشی از اعتبار بیمارستان را زیر سوال می برد.
مدیر درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان افزود: جمعیت زیر پوشش در شمال استان اصفهان افزون بر 380 هزار نفر بیمه شده است اما در ساخت بیمارستان جدید باید پیش بینی افزایش جمعیت و معین بودن این شهرستان در شرایط بروز حادثه ها و بحران ها در سال های آینده نیز مورد توجه قرار بگیرد.
وی یادآور شد: واحدهای زیر پوشش هم اکنون شامل بیمارستان تامین اجتماعی (شبیه خوانی)، پلی کلینیک تخصصی بوعلی، درمانگاه عمومی آران و بیدگل، درمانگاه شهدای نطنز و کمیسیون های پزشکی و طب کار و دفتر اسناد پزشکی می باشد.
بیش از 76 هزار نفر بیمه شده در بخش خدمات درمان مستقیم و 304 هزار نفر نیز در بخش درمان غیر مستقیم زیر پوشش مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان هستند.
کاشان در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.