اکبر صادقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: 160 موقوفه با چهار و هزار و 500 رقبه با نیت کمک به مساجد، روضه خوانی، طرح های عمرانی عتبات عالیات و فعالیت های مذهبی در تیران و کرون به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد : به دلیل نبود موقوفه هایی با نیت عام المنفعه، فعالیت های فرهنگی و قرآنی و حمایت از بیماران خاص در این شهرستان، این نهاد قادر به حمایت از فعالیت های حمایتی و فرهنگی نیست.
وی با اشاره به مراجعه افراد نیازمند به این نهاد در شهرستان، خاطرنشان کرد : درآمد موقوفات عام المنفعه یکی از محل های مهم درآمدی برای کمک به مردم نیازمند به شمار می رود ولی این منطقه از وجود این منبع اعتباری بی بهره است.
سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با تاکید بر ضرورت انجام وقف با موضوع عمومی و حمایت از مردم نیازمند در این منطقه گفت : خیرین با وقف ملک و دارایی خود برای کمک به مردم نیازمند قدم بردارند که چنین اقدامی درآمد پایدار برای رفع نیاز خواهد بود.
وی ادامه داد: ایجاد شغل و درآمد پایدار برای نیازمندان با انجام وقف امکان پذیر و شرایط را برای بهبود معیشت خانواده های آسیب پذیر فراهم می سازد.
صادقی با بیان این که نیازسنجی برای انجام وقف در شهرستان انجام شده است ، یادآورشد : حمایت از دانش آموزان نیازمند، تامین معیشت افراد آسیب پذیر و هزینه های بیماران سرطانی، کمک به تهیه جهیزیه، حمایت از فعالیت های فرهنگی و قرآنی از مهمترین موضوع برای وقف در تیران و کرون شناسایی و به مردم معرفی شده است.
وی اضافه اکرد: استعدادهای قرآنی موجود این منطقه به دلیل محدودیت مالی امکان حمایت از آنها نیست که با انجام وقف و ایجاد درآمد پایدار موانع پیش روی این بخش برداشته می شود.
شهرستان بیش از 72 هزار نفری تیران و کرون واقع در 45 کیلومتری غرب اصفهان 160 موقوفه، هشت امامزاده دارد.
دهه آخر ماه صفر به نام دهه وقف نامگذاری شده است.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.