اسرافیل احمدیه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این کمیته با حضور کارشناسان سازمان و تعدادی از مسئولان دستگاه های زیربط تشکیل شد تا با رصد فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی برای برون رفت از مشکلات احتمالی در پی اعمال تحریم ها چاره اندیشی کند.
وی با بیان اینکه تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، واردات و صادرات کالاهای مورد نیاز و انتقال ارز از مهمترین مسائل مورد توجه این کمیته است، خاطرنشان کرد : کمیته یاد شده فرآیند فعالیت هر یک از واحدهای تولیدی و صنعتی استان را بررسی می کند و چنانچه هر یک از واحدهای تولیدی دچار مشکل باشند برای آنها چاره اندیشی خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا با زیر پا گذاشتن یک معاهده بین المللی، تحریم ها علیه ایران را از سرگرفت و ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا سیاست های ظالمانه آمریکا را خنثی کنیم.
وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه هایی را برای مقابله با تحریم های آمریکا تدارک دیده است، گفت : ما در استان اصفهان به تبعیت از وزارتخانه برنامه هایی را برای مقابله با این تهدیدها برنامه ریزی کرده ایم تا تحریم ها کوچکترین تاثیری را بر واحدهای تولیدی، صادرات و واردات استان داشته باشند.
احمدیه تصریح کرد: پس از توافق هسته ای، تجهیزات بسیاری از واحدهای تولیدی استان نوسازی شد و صنعتگران استان توانستند از این فرصت استفاده کنند.

*** عراق، افغانستان و چند کشور اروپایی مقصد صادرات اصفهان است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین صادرات استان به کشورهای عراق، افغانستان و چند کشور اروپایی انجام می شود، تصریح کرد: تحریم های آمریکا، صادرات اصفهان به این کشورها را دچار مشکل جدی نخواهد کرد و ما در اندیشه برنامه ریزی برای استمرار صادرات به این کشورها هستیم.

*** پلی اکریل نیاز به حمایت دارد
احمدیه در گفت و گو با ایرنا درباره وضعیت کارخانه پلی اکریل که برخی از واحدهای آن پس از برجام و لغو تحریم ها در دولت یازدهم و دوازدهم راه اندازی شد، تصریح کرد: مواد اولیه این کارخانه تحریمی است اما تدابیری اندیشیده شده است تا این واحد صنعتی در آینده دچار مشکل نشود.
وی از پلی اکریل به عنوان بزرگترین واحد تولید الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پُلی اِستر در خاورمیانه نام برد و افزود: این واحد تولیدی مشکلی برای تامین مواد پلی استر ندارد چون پتروشیمی و شرکت ' دی ام تی ' تولید کننده این مواد هستند اما ماده ' اکریلو نیتریل ' (AN) که به منظور تولید اکریلیک استفاده می شود، وارداتی است و باتوجه به اعمال تحریم ها، کوچکترین بی توجهی می تواند این واحد تولیدی را بار دیگر دچار مشکل کند.
در استان اصفهان بیش از هشت هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.