به گزارش ایرنا، سید تقی معین الدینی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی فریدن در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: توجه به رویکرد اجتماعی در برنامه ریزی ها برای پیشگیری از اعتیاد ضرور است.
وی گفت: در جوامع امروز که دانشمندان از آن به عنوان 'عصر عصیان اجتماعی' تعبیر می کنن؛ تمرد از هنجارهای اجتماعی نیز افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: وجود قید و بندهای اجتماعی در گذشته عامل مهمی در کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها بود؛ اما در حال حاضر با کمرنگ شدن فشار اجتماعی و از بین رفتن قبح ناهنجاری ها مواجهیم.
فرماندار فریدن با اشاره به رشد چشمگیر اختلالات روانی برآمده از زندگی در عصر نوین، آسیب دیدن حریم خانواده در پی گسترش حریم اجتماعی، کاهش نظارت اجتماعی در خانواده، بی توجهی به حرمت ها و اُفت انقیاد پذیری از والدین بخصوص پدر را از عوامل دیگری برشمرد که بر رشد اعتیاد اثر مستقیم داشته است.
معین الدینی گفت: تا زمانی که در بخش های مختلف نگرش مثبت به اعتیاد وجود دارد و حتی برخی افراد، مصرف مواد مخدر را درمانگر مشکلات جسمی و روانی جلوه می دهند، امر مبارزه با گسترش اعتیاد نیز با چالش جدی رو به روست.
فرماندار فریدن گفت: جامعه در تعریف فرد معتاد به نقطه مشترک نرسیده و هنوز نمی دانیم که معتاد یک مجرم است یا بیمار و همین موضوع نیز یک چالش محوری محسوب می شود.
فرماندار فریدن همچنین گفت: 10 درصد از اعتیادها از محیط کار و با پیشنهاد همکار آغاز می شود.
معین الدینی گفت: بر اساس آمار 54 درصد معتادان شاغل اند که از این تعداد 37 درصد در بخش دولتی مشغول به کار هستند.
فرماندار فریدن، بی عدالتی، نبود انگیزه و قدرنشناسی در محیط کار را از عمده دلایل بروز اعتیاد در افراد شاغل دانست و گفت: بخش عمده وقت افراد شاغل در محیط کار می گذرد، بنابراین از تاثیر این مساله روی سلامت جسمانی و بهداشت روانی افراد نباید غافل شد.
در این کارگروه، سهم ادارات در اجرای شاخص های نشاط اجتماعی، ضرورت ایجاد نشاط بصری در فضای شهری، توسعه آموزش فردی و گروهی، برگزاری همایش، تقویت باورهای اعتقادی و مقابله با افکار سنتی، تلاش برای بهبود معتادان، مبارزه با دسترسی آسان به مواد مخدر و توجه به اشتغالزایی از مهمترین موضوعاتی بود که در راستای تبیین بُعد اجتماعی مبارزه با اعتیاد عنوان شد.
به گزارش ایرنا؛ در سال های اخیر اعتیاد در فریدن به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی مطرح بوده، بطوری که از آن به عنوان عمده دلیل رشد پدیده طلاق نام برده می شود از این رو مبارزه با گسترش اعتیاد در راس سیاست های مدیریتی این شهرستان قرار گرفته است.
به گفته مسئولان، امسال 180 نفر به کمپ و 260 نفر به مرکز سرپایی ترک اعتیاد این شهرستان مراجعه کرده که از این تعداد هفت نفر زن بودند.
در سال گذشته نیز 267 مرد و 6 زن به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کردند.
فریدن با دو شهر و 28 روستا و با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6027/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.