یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهارم تا هفتم آذر امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر شانظری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه اصفهان افزود : دبیرخانه و کمیته اجرایی جشنواره ملی حرکت با 35 مرکز صنعتی بزرگ کشور مذاکراتی انجام داد که از میان آنها 15 شرکت برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد : این مراکز و شرکت های صنعتی علاوه بر حضور در فضای نمایشگاهی به مذاکره و تبادل نظر با فعالان و دانشجویان انجمن های علمی سراسر کشور می پردازند و با طرح مشکلات و مسائل فنی و علمی خود به دنبال راه حلی برای رفع آن از طریق دانشگاه ها هستند.
شانظری یکی از نقاط قوت و شاخص جشنواره یازدهم حرکت را بخش بین الملل آن ذکر و اضافه کرد : این بخش امسال به جشنواره اضافه شده و با استقبال بسیار خوب دانشجویان دانشگاه های خارجی مواجه شد.
وی با اشاره به ثبت نام حدود 22 هزار دانشجو از 125 دانشگاه خارجی در این جشنواره، تصریح کرد : این تعداد ثبت نام در این شرایط و هجمه ای که برخی از دشمنان علیه کشورمان به راه انداخته اند، بی سابقه است.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه اصفهان افزود : از میان این متقاضیان، بیش از 80 دانشجوی خارجی در جشنواره حضور می یابند که نقطه عطفی برای کشور ایران و دانشگاه اصفهان جهت توسعه روابط بین الملل است.
وی همچنین با اشاره به اینکه حضور 450 نفر از دانشگاه های کشور در یازدهمین جشنواره ملی حرکت در دانشگاه اصفهان پیش بینی شده است، تصریح کرد : اگر دانشگاهی خواهان حضور تعداد بیشتری از دانشجویان خود مازاد بر سهمیه تعیین شده است باید علاوه بر اعلام این درخواست در پایگاه اینترنتی جشنواره، هزینه های آن را نیز پرداخت کند.
یکهزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
به گزارش ایرنا، توسعه تعاملات علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از دیگر برنامه های این جشنواره است.
حدود 9 هزار انجمن علمی و 40 اتحادیه انجمن های دانشجویی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.