به گزارش ایرنا، وحید مفید پنجشنبه در دانشگاه علوم پزشکی کاشان از این منطقه به عنوان قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی کشور یاد کرد و افزود: اگر به این مهم از سوی دست اندرکاران تولید گلاب و عرقیات گیاهی توجه نشود، اصالت گلاب منطقه کاشان از بین خواهد رفت.
وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سلامت جامعه با توجه به مقوله پیشگیری و عرضه مواد خوراکی و آشامیدنی سالم بیان کرد: برای برخورداری از غذای سالم باید فرآیند تولید از مزرعه تا سفره زیر نظارت باشد، زیرا استفاده نامناسب از سم، کود و حتی آب در کیفیت محصول نهایی تاثیر می گذارد.
مدیرکل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: استفاده از مواد غذایی نامناسب، از همان ابتدا فلزهای سنگین و سم ها را وارد بدن کرده و می تواند خطرهایی را برای انسان به دنبال داشته باشد.
وی همچنین یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در برخی کشورها می توان با شرایط خاص در کاشت گل محمدی، میزان مواد موثر در اسانس آن را تا 20 درصد افزایش داد.
کاشان با 9 هزار و 500 تن محصول از 2 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت، بیشترین میانگین تولید گل محمدی در کشور را دارد و سالانه نزدیک به 15 هزار تن گلاب مرغوب و 2.2 تن اسانس طبیعی در یک هزار و 600 کارگاه سنتی و 28 واحد صنعتی این شهرستان تولید می شود.
شهرت، کیفیت و مرغوبیت فراورده های گلابگیری و عرقیات گیاهی کاشان موجب رونق صنعت گردشگری به ویژه جذب گردشگران خارجی در سال های گذشته به این منطقه شده است.
کاشان در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.