به گزارش ایرنا، این تعداد طرح های عمرانی در همایش' واگذاری طرح های عمرانی اصفهان 'در قالب تبصره 19 قانون بودجه 1397 که روز یکشتبه 13 آبان در اتاق بازرگانی برگزار و به بخش خصوصی ، تعاونی ها و سرمایه گذاران معرفی خواهد شد.
بر اساس این تبصره به دولت اجازه داده می شود طرح های منتخب جدید و نیمه تمام (با اولویت طرح های نیمه تمام) و بهره برداری طرح های تکمیل شده یا در حال بهره برداری در قالب ساز و کار مشارکت عمومی - خصوصی، نسبت به انعقاد انواع قرارداد (از جمله واگذاری، مشارکت، ساخت و بهره برداری یا برون سپاری) با بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند.
رییس دبیرخانه شورای برنامه ریزی استان اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این همایش با هدف اطلاع رسانی درباره طرح های قابل واگذاری در قالب تبصره 19 و آشنایی سرمایه گذاران و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی ها با این طرح ها برگزار می شود.
احمد فروزنده با بیان اینکه این همایش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار می شود، افزود : حدود یکصد طرح قابل واگذاری از سوی دستگاه های اجرایی در این همایش معرفی می شود.
وی تصریح کرد : این طرح ها، عمرانی و در قالب های مختلف فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و اقتصادی هستند.
به گزارش ایرنا، مهر امسال استاندار اصفهان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره با تبصره یادشده گفت : جوانان کارآفرین و لایق بسیاری در استان هستند که باید زمینه مناسب برای واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به آنها جهت تکمیل و اجرایی کردن فراهم شود.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به فعالیت جوانان کارآفرین در حدود 540 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر بخش های صنعتی و تحقیقاتی، اضافه کرد : در دهه نخست آبان همایش برای آشنایی جوانان با تبصره 19 و طرح نیمه تمام دولتی قابل واگذاری به بخش خصوصی و تشویق آنها به مشارکت در اجرای این طرح ها برگزار خواهد شد.
استاندار اصفهان تاکید کرد : در این واگذاری ها ما فقط نیاز به همت، هوش و درایت جوانان داریم و تسهیلات مالی و امکانات مورد نیاز از سوی دولت تامین می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان گفت: بر اساس تبصره 19 بودجه سال 97 و بند الف ماده 27 برنامه ششم توسعه، 355 طرح عمرانی با ارزش حدود 50 هزار میلیارد ریال در این استان از سوی دولت آماده واگذاری به مردم و سرمایه گذاران است.
نعمت الله اکبری با اشاره به وجود حدود 70 هزار طرح نیمه تمام قابل واگذاری در کشور، افزود: از این طرح ها 10 درصد ملی و 90 درصد مربوط به استان هاست که سهم اصفهان نزدیک به چهار هزار طرح ناتمام است.
/6026/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.