ایرج مظفر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شهرداری اصفهان هر سال برای روکش آسفالت خیابان ها و معابر شهر اصفهان 400 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می دهد که حدود 50 درصد از روکش آسفالت در سطح شهر به دلیل حفاری های متعدد و مرمت های غیر اصولی زودتر از عمر معمول روکش جدید می شوند.
وی با بیان این که همه هزینه های این حفاری ها که مصوب و تعریف شد از نهادهای مجری اخذ می شود، اظهارداشت :
پارسال 200 میلیارد ریال، هزینه حفاری ها به صورت نقدی و تهاتر از دستگاه ها گرفته شد.
به گفته وی شرکت آب و فاضلاب با رقمی بالغ بر 80 میلیارد ریال بالاترین هزینه حفاری در شهر اصفهان را پرداخته است.
مظفر با تاکید بر این که اصفهان یکی از بهترین کلانشهرها در کشور است که توانسته با کمترین خسارت و بیشترین هم افزایی با دستگاه ها، حفاری ها در شهر را ساماندهی کند، گفت : تحقق مدیریت واحد شهری تنها راه برای توقف موازی کاری در امر حفاری هاست زیرا برنامه هماهنگ شده یکساله برای انجام همزمان حفاری ها در شهر تدوین و تعریف می شود.
معاون عمرن شهری شهرداری اصفهان با انتقاد از این که بسیاری از حفاری ها در شهر به صورت اصولی ترمیم نمی شود و این مهمترین مشکل پیش روی مدیریت شهر است ، تصریح کرد : متاسفانه رعایت نکردن اصول موجب خسارت به شهر و شهروندان می شود و روکش آسفالتی که باید حداقل 20 سال عمر کند بعد پنج سال مجدد ترمیم می شود.
وی با اشاره به این که مدت زمان حفاری برای نهادهای مجری مشخص می شود و باید بر اساس زمانبندی حرکت کنند ، یادآور شد : مجریان 40 درصد از حفاری ها در شهر به زمانبندی اعلام شده متعهد نیستند که علت آن مشکلات پیش بینی نشده در مسیر حفاری هاست.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان این که هیچگاه به هزینه ناشی از حفاری ها به چشم درآمد پایدار نگاه نمی کنیم، ادامه داد : هزینه هایی که از نهادهای مجری حفاری گرفته می شود با هزینه هایی که در شهر می کنیم قابل مقایسه نیستند.
مظفر اظهار امیدواری کرد در ساخت خیابان ها و شهرک های جدید به ایجاد اصولی زیر ساخت ها توجه شود تا در آینده بتوانیم حفاری ها در شهر را به حداقل برسانیم.
براساس آیین نامه هماهنگی اقدامات عمرانی و حفاری نهادهای خدمت رسان در شهر مصوب هیات دولت در سال 1366 ، همه نهادها که اقدامات آنها مستلزم حفاری در شهر است باید مجوز مربوطه را از شهرداری ها اخذ کنند.
بر اساس این آیین نامه باید کمیسیون حفاری با حضور نمایندگان شهرداری و دستگاه های خدمت رسان تشکیل و همه امور در این رابطه مدیریت و ساماندهی شود.
شهرداری اصفهان از 2 سال گذشته با تشکیل کمیسیون حفاری و راه اندازی کمیته های زیر مجموعه آن در راستای ساماندهی حفاری ها در شهر حرکت کرده است تا بتواند ضمن مدیریت و نظارت ، خسارت به شهر و شهروندان را کاهش دهد.
از مجموع افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت استان اصفهان 2 میلیون در شهر اصفهان سکونت دارند.
6026/ن- ی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.