به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل بایبوردی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از یک مجتمع تولیدی در آران و بیدگل بیان کرد: نزدیک به 40 میلیون دلار محصولات فولادی در 6 ماهه نخست سال جاری از این شهرستان به مقصد سایر کشورها صادر شد.
وی یادآور شد: صادرات محصولات فولادی از شهرستان آران و بیدگل در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به چهار میلیون دلار بود.
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به تک محصولی بودن بعنوان تهدیدی برای صنعت این شهرستان افزود: فولاد جزو صنایع مادر محسوب می شود که می تواند بیش از یک هزار و 200 صنعت و حرفه وابسته را نیز به تحرک وادار کند.
وی عنوان کرد: می توان با برنامه ریزی دقیق، صنایع وابسته و پایین دستی صنعت فولاد را نیز در آران و بیدگل مستقر کرد چرا که زمینه برای راه اندازی شهرک صنایع فلزی در این شهرستان وجود دارد.
بایبوردی ادامه داد: صنایع فولادی زمینه ساز اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی است و گسترش آن می تواند توسعه اقتصادی شهرستان آران و بیدگل را به همراه داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه برای کاستن از تهدیدها اضافه کرد: هدایت دانش آموختگان دانشگاهی به سوی راه اندازی شرکت های دانش بنیان، فعالیت در واحدهای فناور و بهره گیری از دانش متخصصان می تواند به توسعه تولید فولاد در شهرستان آران و بیدگل کمک شایانی کند.
به گزارش ایرنا، میزان تولید فولاد در کشور روند رو به رشدی را در پیش گرفته و بر اساس راهبردهای مدون دولت تدبیر و امید بیش از 20 میلیون تن ظرفیت جدید تولید فولاد خام از رهگذر طرح های توسعه ای در دست اجراست که تا پایان سند چشم انداز 20 ساله این رقم باید به 55 میلیون تن برسد.
مجتمع فولاد کویر در این میان تنها واحد واقع در شهرستان آران و بیدگل است که با ظرفیت تولید 350 هزار تن فولاد در سال 1386 راه اندازی شد و با فعالیت خط دوم، به ظرفیت اسمی 900 هزار تن در سال رسید.
نزدیک به 800 واحد صنعتی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که 600 واحد در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت می کنند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.