به گزارش ایرنا، در این میزگرد، هوشنگ جمشیدیان رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان، احمد شاهین فر رئیس شورای ارزشیابی و نظارت بر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و پیشکسوت تئاتر، مجید صدیقی مدرس دانشگاه و نویسنده و کارگردان تئاتر و جواد ایزد دوست مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان حضور داشتند.
این کارشناسان هنری عدم وحدت رویه مجموعه های فرهنگی و هنری، نبود حمایت های مالی، پراکندگی و فقدان قوانین مدون در تولیدات ارائه نمایش مجموعه های فرهنگی و هنری، نبود سالن، عدم اطمینان از برگشت سرمایه در تولیدات آثار نمایشی و عدم ثبات مدیریت ها را از جمله مشکلات فراروی هنر تئاتر برشمردند.
آنان همچنین نیاز به انجمن های صنفی کارگری تئاتر، توسعه کیفی و کمی تئاتر، جشنواره زدگی گروه های نمایشی، عدم تولیدات نمایشی براساس ضرورت نیاز جامعه و نبود نمایش هایی در شان اصفهان را از دیگر معضلات این بخش اعلام کردند.
این کارشناسان تاکید کردند که هنر نمایش در اصفهان با همدلی و تعامل هنرمندان این عرصه در بخش های مختلف مورد حمایت مسئولان قرار گیرد و تصمیم گیری هایی که درباره تئاتر می شود فقط بر روی کاغذ نماند تا نمایش اصفهان با قدمت 400 ساله ای که دارد همانند گذشته شکوفا شود.
گزارش تکمیلی این میزگرد روزهای آینده در خروجی ایرنا قرار می گیرد.
/6026/8114
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.