مسیح حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های نه چندان دور نمایش های بهتری در اصفهان تولید می شد اما در حال حاضر دیگر خبری از آنها نیست.
وی تغییر در نسل تئاتر اصفهان را در این پیوند بی ارتباط ندانست و گفت: تئاتر اصفهان نیاز به یک خانه تکانی اساسی در همه بخش ها دارد.
حیدری، بی توجهی به اعتبارات نمایش، جدی نگرفتن تئاتر توسط مسئولان، نبود سالن و محل تمرین و اطمینان نداشتن از کسب درآمد را از عواملی عنوان کرد که هنرمندان تئاتر این استان را بی انگیزه کرده است.
وی با اشاره به اینکه در ادبیات فارسی می توان از نمایشنامه های قوی برای تئاتر بهره گرفت، گفت: تاریخ ایران هم پر از متن های قوی است که کارگردانان باید از آنها الهام بگیرند تا باعث جذب تماشاگران بیشتر شوند.
حیدری یکی از دلایل استقبال نکردن از هنر نمایش در اصفهان را بی محتوا و ساکن بودن برخی از تئاترها عنوان کرد و گفت: برخی از نمایش ها فقط اسم زیبایی را یدک می کشند، ولی هیچ مفهوم و هدفی ندارند و حتی سرگرم کننده هم نیستند.
وی گفت: هنر نمایش باید سبب ارتقای آگاهی و دانش تماشاگران شود و خوراک فرهنگی خوبی را به آنها ارائه دهد.
وی خواستار حمایت همه جانبه مسئولان از تئاتر اصفهان شد و گفت: هنرمندان نیز باید کار با کیفیتی ارائه دهند چون روزی اصفهان مهد هنرمندان زیادی در عرصه نمایش کشور بود.
هم اکنون نزدیک به 40 گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.
هنر نمایش در اصفهان سابقه چند صد ساله دارد و نمایش های کُمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.
8114/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.