عباسعلی جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی کشور از چند سال گذشته با هماهنگی با نیروی انتظامی و برای تامین رفاه و امنیت پزشکان اقدام به واگذاری تجهیزات دفاع شخصی شامل شوکر و افشانه به متقاضیان کرده است.
وی با بیان اینکه پزشکان متقاضی این تجهیزات ابتدا باید به نظام پزشکی شهرستان و استان محل اقامت خود مراجعه کنند، تصریح کرد : این تجهیزات در صورت دریافت تایید سلامت جسمی و روانی و عدم سوء پیشینه به متقاضیان واگذار می شود.
جوادی با تاکید بر اینکه پزشکان بسیار کمی در استان اصفهان برای تقاضای این تجهیزات مراجعه می کنند، گفت : در هر ماه شاید یک یا 2 تقاضا در این زمینه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه این پزشکان بیشتر به دلایلی مانند مشکلاتی که برای آنها یا سایر همکارانشان پیش آمده است برای دریافت تجهیزات دفاع شخصی اقدام می کنند، تاکید کرد : تاکنون هیچ خبری مبنی بر اینکه پزشکان اصفهانی از این تجهیزات استفاده کرده باشند، نشنیده ام.
به گزارش ایرنا، در سال های اخیر گزارش هایی درباره حمله به پزشکان یا پرستاران در مناطق مختلف کشور مخابره شده است.
تابستان امسال به یک جراح مغز و اعصاب در شهرستان نجف آباد اصفهان با سلاح سرد حمله شد و یک پزشک فوق تخصص نفرولوژی بیمارستان مدرس تهران نیز از طرف یکی از همراهان بیمار مورد حمله و اصابت چند ضربه چاقو قرار گرفت.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد پزشکان فعال در این استان را حدود هشت هزار و 200 نفر اعلام کرده است که از میان آنها حدود چهار هزار و 700 پزشک عمومی و سه هزار و 500 پزشک متخصص هستند.
3011 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.