حسین رئیسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خور و بیابانک با برخورداری از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی هر ساله شاهد بازدید شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.
وی دریاچه نمک، دهکده نمکی، کویر مصر، رمل های ماسه ای، چال سلکنون را از جاذبه های خور و بیابانک عنوان کرد و گفت: قلعه های جندق، بیاضه، ایراج ، چشمه های گرمه و آبگرم و بقعه شمس الدین مهرجان از دیگر آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان است.
رئیسی افزود :موقعیت طبیعی و اقلیمی و جاذبه های گردشگری دربخش های طبیعی تاریخی و مذهبی این شهرستان را یکی از کانون های گردشگری شرق استان اصفهان تبدیل کرده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوروبیابانک ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی شهرستان را 49 واحد بیان کرد و افزود: 26 واحد جدید دیگر در دست احداث است..
وی گفت : در6 ماه نخست امسال 29هزار و 378گردشگر از جاذبه های خوروبیابانک دیدن کردند.
رئیسی افزود :هم اکنون خور و بیابانک دارای 54 واحد تاسیسات گردشگری با ظرفیت پذیرش و اقامت سه هزارو 225 نفر است.و با ایجاد 25 واحد اقامتگاه بوم گردی و 12واحد مجتمع گردشگری و 2 باب سفره خانه سنتی و هتل موافقت شده است.
وی همچنین روستاهای تاریخی را از دیگر ظرفیت های گردشگری این خطه عنوان کرد و گفت : بیاضه ، مصر ، فرحزاد ، عروسان و محمد آباد کوره گز از جمله روستاهای گردشگری این شهرستان است.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خور و بیابانک افزود: شرایط اقلیمی متنوع همراه با جذابیت های اکوتوریسم ، صنایع دستی در روستاها، امکان برگزاری مسابقات رالی، سافاری و شتر سواری می تواند این شهرستان را به قطب گردشگری کویری بدل کند.
رئیسی افزود: شهرستان خوروبیابانک 11 اثر ثبت شده ملی دارد و چهار اثر نیز در شرف ثبت است.
سالانه بیش از 40 هزارگردشگر داخلی و خارجی از چشم اندازها و مکان های تاریخی و طبیعی شهرستان خوروبیابانک دیدن می کنند.
خوروبیابانک با 12هزارکیلومترمربع وسعت و جمعیتی بالغ بر 20هزار نفر در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
9860/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.