** خور و بیابانک **
حجت الاسلام محمد رضا عزیز امام جمعه موقت خور و بیابانک گفت: همایش پیاده روی اربعین حسینی خواب را از دشمن گرفته و تمامی نقشه های آنها را نقش برآب کرده است.
وی افزود : کسانی که به هر طریق در این همایش بزرگ حسینی خدمت و فداکاری می کنند شایسته تقدیرند.
امام جمعه موقت خورو بیابانک افزود: دشمن با برنامه ریزی و نقشه های از پیش طراحی شده سعی داشت عظمت این حرکت جهانی را کمرنگ کند اما عاشقان حسینی امسال پرشور تر از سال های قبل وارد صحنه شدند.
حجت الاسلام عزیز خاطرنشان کرد: همایش اربعین نمایش قدرت و نماد دفاع از مظلومان در برابر ظالمان است و مهم ترین بعد این همایش وحدت بخش بودن آن در بین شیعیان جهان است.
9860

** داران **
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی امام جمعه داران در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه راهپیمایی اربعین زیباترین و منسجم ترین تجمع جهانی است، افزود: زائرانی که سعادت حضور در این تجمع معنوی را پیدا کرده اند زیبایی و ارزش های دینی نهفته در این حرکت جهانی را بیشتر درک کرده اند.
وی ارزش قیام امام حسین(ع) را بسیار فراتر از آئین ها و مناسک عزاداری عنوان کرد و افزود: هدف امام حسین (ع) برقراری حکومت اسلامی بر مبنای احیای عدالت ، کرامت و شرافت انسانی بود ، بنابر این پیام نهفته در این قیام باید به طور عملی در حکومت اسلامی به کار بسته شود.
وی همچنین گفت : تار و پود تفکر منحوس اشرافی گری باید در تمام سطوح خرد و کلان جامعه اسلامی از بین برود.
امام جمعه داران با انتقاد از کمرنگ بودن روحیه از خود گذشتگی در بین مردم و مسئولان گفت: در امت اسلامی روحیه از خود گذشتگی باید تا جایی رواج پیدا کند که هر فرد حقوق فقرا و اقشار ضعیف را بر حق خود مقدم بشمارد.
واقع است.
9861

** تیران و کرون **
امام جمعه موقت تیران گفت: تمرکز بر مشکلات کشورهای خارجی مانع از رسیدگی به چالش و معضلات داخلی شده است.
حجت الاسلام امیر کاظمی در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: هرگونه ظلم و ستم در هر کجای دنیا محکوم است اما نباید چالش ها و مشکلات دیگر کشورها به غفلت مسئولان کشور از مشکلات داخلی منجر شود.
وی بیان کرد: مردم در تامین معیشت خود با سختی و بحران های اقتصادی روبرو هستند و بی توجهی در رفع چالش و مشکلات را از سوی مسئولان نمی پذیرند.
وی با بیان اینکه نرخ گذاری سلیقه ای و بر اساس دلخواه بعضی از اصناف و سرمایه داران انجام می شود، گفت : سازمان تعزیرات چنین مشکلاتی را رصد و بر قیمت گذاری و نرخ گذاری ها نظارت داشته باشد تا اینکه بعضی از افراد سودجو از ناآرامی اقتصادی سوء استفاده نکنند.
7131

** گلپایگان **
امام جمعه گلپایگان گفت: نماز جمعه به عنوان یک وظیفه دینی و نهادی برآمده از متن انقلاب و از برکات نظام اسلامی است که همه هفته در سراسر کشور با حضور قشرهای مردم برگزار می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محدتقی کرامتی درخطبه های این هفته نماز جمعه گلپایگان افزود : نماز جمعه بازتاب دهنده منویات و مواضع رهبری و محور وحدت و همدلی همه مردم و مسئولان با هر دیدگاه و نگرش است و همه باید به حضور در این آیین عبادی سیاسی اهتمام داشته باشیم.
حجت الاسلام کرامتی امروز به عنوان امام جمعه گلپایگان معرفی شد.
ت/7138

** سمیرم **
امام جمعه موقت سمیرم گفت: اگر مجاهدت ها و جان فشانی های مدافعان حرم نبود امروز نام و نشانی از پیاده روی اربعین حسینی هم نبود.
حجت الاسلام علی شفیعی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمیرم با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهدای مدافع حرم اظهار کرد: نقش ارزشمند این مجاهدان امروز و با تداوم توطئه های جنایتکارانه استکبار در منطقه، بیش از هر زمانی آشکار شده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود به قتل روزنامه نگار عربستانی اشاره کرد و گفت: این جنایت تنها بخشی از چهره شیطانی رژیم سعودی را آشکار کرد اما جهان و رسانه های غربی همچنان در قبال یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور سکوت مرگبار در پیش گرفته اند.
خطیب جمعه سمیرم تصریح کرد: پایان کار خاندان سعودی نزدیک است و به فضل الهی حرمین شریفین در خاک عربستان از دست این خائنان به پیامبر و اهل بیت او آزاد خواهد شد.
امام جمعه سمیرم همچنین در ارتباط با تاریخ و اجرای کاپیتولاسیون آمریکایی در ایران گفت: کاپیتولاسیون به این معناست که اگر تبعه کشوری در کشور دیگر مرتکب جرم یا جنایتی می شد آن کشور حق دستگیری و مجازات وی را نداشت و باید به کشور خود فرستاده می شد تا طبق قوانین آن محاکمه و مجازات شود.
وی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها با این طرح بی شرمانه آزاد بودند هر کاری بکنند اما امام راحل(ره) در چهارم آبان 1343، با ایراد سخنرانی مهیج و کوبنده، موضع نهضت را در برابر استکبار غرب و شرق روشن ساخت و جلوی استکبار ایستاد.
7147

** نائین **
امام جمعه نائین گفت : پیاده روی اربعین حسینی در کربلا فقط یک راهپیمایی ساده نیست ، بلکه این رویداد اعتقادی و فرهنگی نمایش قدرت وعظمت جهان اسلام است.
حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه‌های نماز جمعه در رواق فاطمیه این هفته شهرستان نائین اظهار داشت: راهپیمایی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگترین عامل معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهانیان است.
وی تصریح کرد: شیعیان گنج بزرگی به نام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا دارند و راهپیمایی روز اربعین به منزله عینیت یافتن فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) در عاشورای حسینی است.
ت 7136

** کاشان **
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون گفت : تبعید حضرت امام راحل پس از آن سخنرانی تاریخی به سود انقلاب و به ضرر دشمنان بوده است.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان بیان کرد: امام خمینی (ره) پیش از تبعید به رغم آشنایی علمای حوزه های علمیه در خارج شناخته شده نبود، اما پس از تبعید به ترکیه مردم به ویژه جوانان، دانشمندان و علمای آن کشور با ایشان آشنا شدند.
وی افزود: این رویداد به ذخیره و پشتیبانی برای انقلاب تبدیل شد که در پس آن به دنبال تبعید امام (ره) به عراق و برپایی درس فقه در حوزه نجف، علما و فضلا از مکتب درس ایشان بهره بردند.
آیت الله نمازی همچنین به مناسبت اربعین گفت : اربعین سالروز بازگشت مظلومانه اما مقتدرانه اسرا به کربلا و سند مظلومیت اهل بیت (ع) است که از یک آزمایش سنگین و سخت، سربلند بیرون آمدند.
امام جمعه کاشان افزود: اربعین به تدریج مرزهای کشورهای اسلامی را درمی نوردد، دشمنان در برابر موج عاشورا دوام نخواهند آورد و مظلومیت امام حسین (ع) جهان را فتح خواهد کرد.
8123

** اردستان **
امام جمعه اردستان گفت: مسئولان اگر همه شفاف عمل کرده و مردم را محرم خود بدانند، مشکلات بهتر برطرف می شود.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان اشاره کرد و افزود: برای مردم کار کنید و بین خود و مردم پرده ای قرار نداده، با آنها شفاف باشید.
وی تصریح کرد: بخشی از بی ثباتی اقتصادی مربوط به محدودیت ها و قسمتی مربوط به بی تدبیری مسئولان است که باید با همدلی برطرف شود.
امام جمعه اردستان همچنین با اشاره به تداوم دشمنی های آمریکا و هم پیمانانش گفت : سخنان ترامپ در مورد 13 آبان و چنین عملکردهایی موجب رسوایی خود دشمنان خواهد شد.
حجت الاسلام دهشیری در ادامه به پیاده روی اربعین اشاره و بیان کرد: این همایش موجب کوری و خشم دشمن شده اما هیچ چیز نمی تواند مانع حضور مسلمانان در کربلا باشد.
7431/8123

** آران و بیدگل **
امام جمعه موقت آران و بیدگل با اشاره به پیاده روی اربعین گفت: این همایش بزرگترین نمایش وحدت مسلمانان جهان به ویژه شیعیان است که به اجتماع افزون بر 20 میلیون نفر می رسد.
حجت الاسلام علی روحانی در خطبه های نماز جمعه آران و بیدگل افزود: حضور نزدیک به 2 میلیون نفر از مسلمانان در موسوم حج در گذشته بزرگترین تجمع مسلمانان محسوب می شد که در این چند سال حرکت 20 میلیونی مسلمانان به نمایش قدرت و عظمتی تبدیل شده که همگان را شگفت زده کرده است.
وی بیان کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین طومار داعش ساخته آمریکا و همپیمانانش را پیچید و نقشه ها و توطئه های دشمنان علیه شیعیان را خنثی کرد.
امام جمعه موقت آران و بیدگل اضافه کرد: آمریکا و ایادی آنها به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان جهان هستند و اگر وحدت کلمه بین مسلمانان در منطقه ایجاد شود، دنیا به طرف اسلام هجوم می آورد.
وی با اشاره به جنایت های خاندان سعود در جهان تصریح کرد: آنها با حمایت های مستکبران جهانی دست به جنایت های زیادی در یمن می زنند و کودکان و زنان بیگناه را به خاک و خون می کشند.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.