سمانه استکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: نقش آفرینی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد باعث می شود که زمینه و بسترسازی برای مشارکت حقیقی افراد در عرصه های گوناگون فراهم شود و امید و نشاط اجتماعی افزایش یابد.
وی ادامه داد: سپردن بسیاری از امور به مردم خلاقیت را در فعالیت ها افزایش می دهد و بی شک عملکرد خود مردم می تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.
این کارشناس اظهارداشت: ایجاد احساس اعتماد و امنیت در شهروندان و همچنین تامین رفاه برای آنان از دیگر راهکارهای افزایش امید و کاهش ناامیدی در جامعه است.
وی تصریح کرد: وقتی مردم می بینند نگرش برخی از مسئولان متفاوت از منافع ملی است و فقط به فکر خودشان هستند دلسردی در آنان افزایش پیدا می کند و اینگونه تصور می کنند که عادلانه از همه امکانات بهره نبرده اند.
به گفته استکی یافتن راه حل های ریشه ای به جای راهکارهای مقطعی و گذرا باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد و در نهایت با عزم جدی بتوانند برای ترسیم آینده روشن کشور تلاش کنند.
وی با اشاره به بحران های مختلف که روحیه مردمی را تغییر می دهد، گفت: در زمان جنگ تحمیلی شرایط نامناسبی بر کشور حاکم بود، اما مردم امیدواری بیشتری در مقایسه با زمان حاضر داشتند که می توان یکی دلایل آن را فاصله کم بین حکومت و جامعه در زمان یاد شده دانست.
این کارشناس گفت: باید تحقیقات علمی در این ارتباط بیشتر شود که انواع ناامیدی و همچنین دلایل بروز آن بطور مشخص تعیین شود.
وی اظهار داشت: افزایش تحقیقات علمی می تواند راهکارهای مناسبتری را در بازه های کوتاه، میان و بلند مدت در اختیار مسئولان امر قرار دهد.
امید اجتماعی به باور صاحبنظران به عنوان یک سرمایه اجتماعی مهم است و این سرمایه اجتماعی، توسعه و پیشرفت کشور را رقم می زند و در حقیقت نباید از آن غفلت کرد.
استان اصفهان دارای بیش از یکصد سازمان مردم نهاد جوانان است که بیش از هزار جوان عضو این سازمان ها و این تعداد در پایان سال 97 به بیش از 200 سازمان افزایش خواهد یافت.
6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.