به گزارش ایرنا، در این میزگرد، محمود تولایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان، سید علی دیانت از صاحبان صنایع، داوود حسنعلیان مدیر مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه کاشان و محسن ایرانی مدیر فناوری و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان در این میزگرد به تبادل نظر پرداختند.
در این میزگرد اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان دعوت شده بود که حضور نیافتند.
این کارشناسان با تاکید بر ضرورت تقویت پیوند بین فعالیت های صنعتی و دانشگاهی، بر ضرورت بازنگری در سیاستگذاری ها، ایجاد انگیزه بین صاحبان صنایع و دانشجویان و ضرورت اصلاح ساختارها متناسب با شرایط امروزی تاکید کردند.
لزوم تقویت مبدل های فناوری، تربیت نیروهای دارای مهارت همراه با دانش، تقویت پژوهشکده های تخصصی، تقویت راه های ارتباط دوسویه بین صنعت و دانشگاه و ایجاد امید به آینده در این میزگرد مطرح شد.
همچنین لزوم هدفمند شدن مسیر آموزش، ترویج فرهنگ راه اندازی کسب و کارهای شخصی، بازنگری در توسعه فیزیکی صرف دانشگاه ها، خروج از دیوان سالاری علمی و تلاش برای رفع مشکلات با ظرفیت مرکزهای علمی از دیگر مسائلی بود که در این میزگرد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
افزون بر 2 هزار و 500 دانشگاه در کشور وجود دارد که میزبانی بیش از سه میلیون 800 هزار دانشجو را برعهده دارند که البته توسعه هر جامعه‌ای بدون توجه به دانش و آموزش هم امکانپذیر نیست.
رشد مرکزهای علمی در کشور را در شرایطی شاهد بودیم که به تدریج بر شمار دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار افزوده شد، آن هم در شرایطی که بخش صنعت با همچنان با چالش های گوناگون دست به گریبان می باشد.
این ارتباط بین صنعت و دانشگاه اما در بسیاری کشورها متفاوت تر و درهم تنیده تر می باشد، چنانکه بخشی از درآمدهای آنها بهم وابسته شده و حتی تفکیک آنها بدون آسیب به اقتصاد غیر قابل تصور می نماید.
دانشگاه ها و صنایع ایرانی نیز در چند سال گذشته فعالیت هایی برای تغییر این شرایط داشتند که گام هایی مناسب اما ناکافی است.
گزارش تکمیلی این میزگرد روزهای آینده در خروجی ایرنا قرار می گیرد.
در استان اصفهان بیش از هشت هزار واحد صنعتی و تولیدی فعالیت دارد.
8123/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.