به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز چهارشنبه در همایش مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان در تالار شهروند، تامین منابع آبی جدید، انتقال آب خلیج فارس، ساماندهی بستر رودخانه، استفاده بهینه از پساب، بازچرخانی آب، انتقال آب به گاوخونی و به کارگیری شیوه های نوین کشت به عنوان طرح های هفتگانه برای برطرف شدن مشکل کم آبی استان برشمرد.
وی افزود : برای این طرح ها شعار ' احیای زاینده‌رود، نجات گاوخونی و بقای اصفهان ' نامگذاری شده و مطالعات آنها یکسال زمان برده است که اجرای آنها آینده خوبی را برای اصفهان رقم خواهد زد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه براساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان ممکن است که در روزهای آینده به عنوان استاندار در خدمت مردم نباشم، گفت: مردم باید اجرای این طرح ها را از مسئولان مطالبه کنند زیرا اصفهان به دلیل کم آبی با تهدیدهای فرونشست زمین، چالش های زیست محیطی و فرار سرمایه مواجه است.
وی با اشاره به اینکه در 2 دهه اخیر برای تامین منابع آبی اصفهان کوتاهی شده است، تصریح کرد: در صورت بی توجهی به نیازهای آبی، اصفهان، مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی از بین خواهد رفت.
مهرعلیزاده با اعتقاد بر اینکه نبود پیوست فرهنگی طرح ها در گذشته، تبعات اجتماعی خود را اکنون نشان می دهد، اضافه کرد : مردم وقتی می بینند مدیران و استانداران متعددی به آنها قول می دهند اما قول آنها عملی نمی شود، اعتماد خود را از دست می دهند.
وی تصریح کرد : به عنوان نمونه عملیات احداث طرح 23 کیلومتری تونل سوم کوهرنگ از سال 74 آغاز شده و در سال 96 هنوز تمام نشده است.
استاندار اصفهان ادامه داد : عملیات حفر این تونل در عصر حجر هم این مدت به طول نمی انجامید و کمتر از 22 سال تمام می شد بنابراین انتظار داریم مردم درباره مدیریت ما چگونه قضاوت کنند؟
وی با اشاره به اینکه عملیات احداث سد تونل سوم کوهرنگ از سال 89 آغاز شده و قرار بود در مدت چهار سال پایان یابد، بیان کرد : زمانی که تصدی استانداری اصفهان را برعهده گرفتم این طرح بنابر ادعای پیمانکار با 22 درصد پیشرفت و بنابر ادعای کارفرما یعنی آب منطقه ای اصفهان با زیر 20 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکلات حقوقی متوقف شده بود.
مهرعلیزاده با بیان این که این پروژه که می تواند 150 میلیون متر مکعب به آورده زاینده رود اضافه کند، افزود: پس از پیگیری و مذاکره با مقامات اجرایی و مسوولان قضایی، عملیات اجرای این طرح از ابتدای سال جاری از سرگرفته شد و امیدواریم تا 2 سال آینده به بهره برداری برسد.
وی به سایر طرح های آبی استان از جمله بهشت آباد اشاره کرد و گفت: طی 2 دهه گذشته به جای اینکه برای پیشرفت و به بهرداری برداری رسیدن این طرحها تلاش و براساس منطق تصمیم گیری کنیم ، وارد مسائل حاشیه ای شدیم و فرصت سوزی کردیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در دهه 60 تول سد کوهرنگ 2 با ظرفیت 250 میلیون متر مکعب و یک دهه بعد تونل چشمه لنگان با ظرفیت 130 میلیون متر مکعب به بهره برداری رسد، افزود: باید اقدام دست اندرکاران وقت را گرامی داشت زیرا اگر این طرح ها به بهره برداری نرسیده بود وضعیت آب در این منطقه بسیار بحرانی و معیشت ساکنان آن بسیار سخت شده بود.
وی اضافه کرد: خدا نگذرد از ما که طی 2 دهه گذشته فقط حرف زدیم و به جای آنکه به پیشبرد طرح بهشت آباد کمک کنیم، برای منافع شخصی، گروهی و یا جناحی خود شعار دادیم.
مهرعلیزاده بیان کرد: مدیریت جدید استان به دور از مسائل حاشیه ای و با بررسی مشکلات آبی استان از گذشته تا حال، برای برطرف شدن این مشکلات هفت طرح را تدوین کرد.
وی با بیان اینکه آمارهای ذخیره آب سد زاینده رود بسیار نگران کننده است و هرساله این آمار کاهش می یابد، تاکیدکرد : هفت طرح تدوین شده برای تامین منابع آب مورد نیاز استان است و با آینده نگری ترسیم شده است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برخی افراد بدون اطلاع و یا عده ای مغرضانه با اجرای طرح های هفتگانه مخالفت می کنند، اظهارداشت: نباید آینده اصفهان را برای مسائل جناحی و چهار تا رأی و یا ترفیع درجه بفروشیم و یا به دلیل اینکه مدیر بالادستی ما مخالف است تنها بخاطر حفظ موقعیت خود 'بله قربان گو ' باشیم و با حقارت زندگی کنیم.
وی با اشاره به زندگی امام حسین (ع) یادآور شد : این امام همام به ما آموخت که آزادگی صفت اول انسان بودن است.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه انتقاد سازنده زمینه ساز پیشرفت جامعه است، افزود: اگر انتقاد نشود جامعه همانند قبرستان خواهد شد بنابراین اگر می خواهیم جامعه زنده بماند باید انتقاد سازنده هم شینده شود.
وی با بیان این که درهای استانداری اصفهان برای بیان انتقاد سازنده جهت اجرای طرح های هفتگانه به روی صاحب نظران باز است، افزود: انتقادات مخرب نباید مدیران استان را از حرکت و پیشرفت باز دارد و مهر بی عرضگی را بر پیشانی مدیریت استان بچسباند.
استاندار اصفهان خطاب به مدیران اجرایی استان گفت: باید انتقادت سازنده و حرف های با منطق را در این استان با فرهنگ بشنویم و برای آینده پویا و درخشان این خطه طرح های در دست اقدام را با قدرت اجرایی کنیم.
جلسه هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان روز چهارشنبه با حضور محسن مهرعلیزاده استاندار ، معاون اقتصادی و منابع برنامه ریزی استانداری و مشاوران استاندار در سالن شهروند اصفهان برگزار شد.
/6026/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.