به گزارش ایرنا، فریدون الله یاری روز یکشنبه در نشست با فعالان گردشگری، هنرمندان صنایع دستی و دوستداران میراث فرهنگی استان در سالن همایش هتلی در اصفهان افزود : ظرفیت گردشگری این استان از 10 هزار نفر در ابتدای دولت تدبیر و امید به 24 هزار نفر دارای پروانه بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد : حدود 30 هزار نفر ظرفیت آماده اضافه شدن به شبکه رسمی بهره برداری گردشگری است که نشان دهنده سه برابر شدن ظرفیت گردشگری در استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به رشد بخش گردشگری طی پنج سال گذشته در این استان بیان کرد : میانگین رشد 30 درصد بوده است که با توجه به تفاوت و تغییر ماهیت گردشگری اصفهان تاثیرات رشد گردشگری در کشور ممکن است در این استان مشاهده نشود.
وی خاطرنشان کرد : در این استان بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان محور توسعه در برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.
الله یاری ادامه داد : تا قبل از دولت تدبیر و امید چهار هزار نفر در حوزه صنایع دستی در استان شناسنامه داشتند اما امروز بالغ بر 34 هزار نفر از فعالان این حوزه دارای گواهی فعالیت و شناسنامه در کار هستند.
وی با اشاره به این که اصفهان در بخش صادرات جایگاه ویژه ای دارد، اضافه کرد: این استان بنگاه های اقتصادی در حوزه صنایع دستی و نمایندگی در کشورهای مختلف خارجی از جمله اروپایی و آسیایی را داراست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان این که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به میراث فرهنگی دارد، تصریح کرد : 22 هزار اثر تاریخی در این استان شناسایی شده است که حراست و حفاظت از این ابنیه نیازمند عزم جدی، عمومی و مردمی است.
وی با بیان این که طی سه سال گذشته یکهزار و 288 کارگاه مرمتی در استان شکل گرفته است، ادامه داد : در این راستا حمایت بخشداران، دهیاران، شهرداران و فرمانداران را شاهد بودیم.
الله یاری با بیان این که حدود 350 طرح توسط شهرداری ها و دهیاری های استان و سایر دستگاه ها در پهنه بافت های تاریخی صورت گرفته است، بیان کرد : 400 طرح میراث فرهنگی توسط بخش خصوصی و فعالان و سرمایه گذاران انجام شده که تا پایان سال در استان به بهره برداری می رسند.

**ایران در حوزه بین الملل بیشتر به دنیا شناسانده شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این نشست افزود: استانی همچون اصفهان باید سهم بسزایی در تولید ناخالص داخلی کشور و استان داشته باشد.
محمدعلی شجاعی بیان کرد : استان اصفهان در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند نقش شاخص و رشد در کشور ایفا کند از این رو توسعه و رشد ما در این سه بخش باید مبتنی بر برنامه و تعیین مسیر مشخص و عدم تغییر آن مسیر برای رسیدن به هدف باشد.
وی مهمترین شاخص برای پیشرفت در برنامه ها را منابع انسانی موثر و شایسته دانست و گفت: استان از این بابت هیچ گونه کمبودی ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد: حوزه بین الملل باید تقویت شود و ایران بیشتر به دنیا شناسانده شود که متاسفانه در این بخش به خوبی عمل نکردیم و شایسته است تا بیشتر در این بخش عمل کنیم.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای بیش از 600 خانه تاریخی است که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد، همچنین این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.