به گزارش ایرنا نیازعلی علایی روز شنبه درآئین بهره برداری از مدارس خیر ساز فریدن افزود: توسعه فضاهای آموزشی و مدارس این خطه با توجه به تغییر بافت شهری ضروری است.
وی گفت :20 مدرسه شهرستان فریدن فرسوده است که از این تعداد پنج مدرسه و نیز یک خوابگاه دانش آموزی تخریبی است.
علایی افزود: تکمیل یکی از خوابگاه های دانش آموزی شهرستان به اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان نیاز دارد که در صورت تامین می توانیم قسمتی از این مدارس تخریبی را به این خوابگاه منتقل کنیم.
وی با اشاره به ساخت مجتمع های مسکونی مسکن مهر و اضافه شدن برخی شهرک ها به بافت شهری افزود: این مساله موجب شده است که با کمبود فضای آموزشی درشهرستان و توزیع نامتناسب این فضاها مواجه شویم.
رئیس اداره آموزش و پرورش فریدن همچنین به کمبود کلاس در برخی مدارس روستایی شهرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت خیران بتوانیم از کمبودها را جبران کنیم.
وی با بیان این که خیرین همواره یاری رسان سازمان آموزش و پرورش بوده اند، افزود: هزار و 700 نفر دانش آموز بی بضاعت در شهرستان شناسایی شده است که از این تعداد با کمک خیران برای 400 نفر دانش آموز معرفی شده از سوی مدیران پوشاک و فرم مدارس خریداری شده است.
محمد رضا قربانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز فریدن نیز در این آئین با بیان این که خیرین سرمایه های جامعه هستند، عنوان کرد: مهم ترین عامل رشد و ترقی جامعه وجود نیروهای انسانی توانمند است و مدرسه سازی به معنای تربیت و پرورش نیروی انسانی است.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش و آگاهی بخشی در نظام آموزش و پرورش افزود: هدف مجمع خیرین مدرسه ساز ایجاد فکر، اندیشه و آموزش است.
قربانی با بیان این که مجمع خیرین مدرسه ساز فریدن در سه دوره تاسیس، تثبیت و تکمیل فرایند مدرسه سازی فعالیت کرده است افزود: پس از تاسیس این مجمع در شهرستان، با هدف تمرکز بر امکانات سخت افزاری مدارس بیش از 50 کلاس با اعتبار بالغ بر 400 میلیون تومان در دوره اول متوسطه هوشمند سازی شدند که فریدن از این نظر دارای رتبه برتر استانی است.
وی همچنین از اعطای 170 دستگاه بخاری در راستای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس شهرستان خبر داد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز فریدن با بیان این که پنج درصد دانش آموزان تحت حمایت مجمع خیرین مدرسه ساز فریدن بوده اند، افزود: در چهار سال گذشته بیش از 3 هزار بسته حمایتی شامل نوشت افزار و پوشاک با هدف مدرسه یاری در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
وی افزود: 80 دانش آموز در سال 93 و 430 دانش آموز در سال 94 برای شرکت در آزمون های علمی توسط مجمع بورسیه شده اند.
قربانی با تاکید بر ضرورت مدیریت مشارکت خیرین در ساخت مدارس گفت: مکان یابی در امر مدرسه ساز بسیار مهم است و این فرایند باید در راستای رفع کمبود فضاهای آموزشی انجام گیرد.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی امام جمعه شهر داران نیز در بخشی از این مراسم با بیان روایاتی از ائمه اطهار(س) در خصوص ارزش علم آموزی، گفت: جایگاه و ارزش یک مکان آموزشی هفتاد برابر بالاتر از مسجد است؛ به شرط آن که خروجی مدارس بر اساس تربیت صحیح و انسان سازی شکل بگیرد.
وی با بیان این که نخستین پله مدرسه سازی اعتماد است، افزود: با گسترش اعتماد در بین آحاد جامعه می توان منابع مالی سرگردان را به مدرسه سازی هدایت کرد.
سید مهدی میربد مدیر کل اداره نوسازی مدارس استان اصفهان نیز با تاکید بر این که حفاظت و حراست از اموال خیرین در امر مدرسه سازی سرلوحه کار ماست، افزود: مدرسه سازی سرشار از برکت و پاداش است، چرا که بازتاب هر کار خیری که تک تک دانش آموزان این مدارس در سال های تحصیل و پس از علم آموزی و کسب مدارج بالاتر انجام می دهند به خیرین بازمی گردد.
وی تاکید کرد: ارزش نیات، افکار و ایده های خیرین مدرسه ساز از دارایی آن ها بالاتر است.
در پایان این مراسم مدارس خیرساز 'زنده یاد غلامرضا طلا کوب' در شهر داران و مدرسه 'زنده یاد عباس علیزاده' در روستای نهرخلج فریدن به بهره برداری رسید.
مدرسه خیرساز 'زنده یاد غلامرضا طلاکوب' به مساحت کل 2 هزار و 360 مترمربع در دو طبقه با 6 کلاس و 3 اتاق اداری و امکاناتی نظیر کتابخانه، کارگاه، آزمایشگاه و نمازخانه و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به همت خیر نیک اندیش 'عباس جلالی' احداث شده است.
همچنین مدرسه ' زنده یاد عباس علیزاده ' روستای نهرخلج فریدن به مساحت 273 مترمربع با سه کلاس و یک نمازخانه و با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان که 140 میلیون تومان آن توسط خیر و مابقی توسط اداره کل نوسازی استان پرداخت شده است به بهره برداری رسید.
روستای نهرخلج از توابع بخش زنده رود فریدن است.
فریدن با 2 شهر داران و دامنه و 28 روستا و جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان اصفهان
واقع است.
9861/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.