به گزارش ایرنا، محمد رضا حافظی روز شنبه در مراسم افتتاح 2 باب مدرسه خیر ساز در شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان افزود: هشت هزار کلاس درس با هزینه یکهزار و 450 میلیارد تومان امسال تحویل آموزش و پرورش شد که چهار هزار کلاس آن توسط خیرین ساخته شده است.
وی با بیان این که خیران 37 درصد مدارس کشور را ساخته اند ، افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ ساز اکنون در 31 استان و 450 شهرستان فعال است.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ‌ساز کشورگفت: مدرسه خیر ساز به عنوان یک فرهنگ و راهکار به تمام جهان انتقال داده شده و در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.
وی افزود: 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و یک هزار نفر نیز خارج کشور با مجمع خیرین مدرسه ساز همکاری می کنند.
حافظی با بیان این که بسیاری از فرزندان ایرانی در مدارس بیگانه تحصیل می کنند، عنوان کرد: از آنجا که دولت به تنهایی قادر به ساخت مدرسه جدید نیست خیرین مدرسه ساز بخش بزرگی از این رسالت خطیر را به انجام می رسانند.
وی تاکید کرد : نهضت مدرسه سازی به برکت وجود امنیت در کشور است.
به گزارش ایرنا، مدارس خیرساز ' زنده یاد غلامرضا طلا کوب ' در شهر داران و مدرسه ' زنده یاد عباس علیزاده ' در روستای نهرخلج فریدن پیش از ظهر امروز به بهره برداری رسید.
مدرسه خیرساز ' زنده یاد غلامرضا طلاکوب ' به مساحت 2 هزار و 360 مترمربع در 2 طبقه با 6 کلاس و 3 اتاق اداری و امکاناتی نظیر کتابخانه، کارگاه، آزمایشگاه و نمازخانه است که با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به همت خیر نیک اندیش 'عباس جلالی' احداث شده است.
همچنین مدرسه ' زنده یاد عباس علیزاده ' روستای نهرخلج فریدن به مساحت 273 مترمربع با سه کلاس و یک نمازخانه و با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان که 140 میلیون تومان آن توسط خیر و و بقیه آن از محل اعتبارات اداره کل نوسازی استان پرداخت شده است ، به بهره برداری رسید.
روستای نهرخلج از توابع بخش زنده رود فریدن است.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.