محسن حاج عابدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی گذشته 950 هکتار از اراضی زراعی تیران و کرون به کاشت گندم اختصاص گرفت که در مقایسه با سال های آبی گذشته 64 درصد کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: در همین مقطع زمانی کاشت جو نیز در 550 هکتار از مزارع انجام شده که در مقایسه با سطح زیر کشت حقیقی 57 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به میزان برداشت گندم و جو در تیران و کرون یادآوری کرد: در سال زراعی قبلی بیش از 2 هزار و 600 تن گندم و بیش از هزار و 300 تن جو در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد.
حاج عابدی با اشاره به اقلیم شهرستان و کاهش بارندگی ها گفت: با توجه به تهدیدهای بخش کشاورزی، تغییر الگوی کشت و تبدیل مزارع گیاهان پر مصرف آب به گیاهان با مصرف کم آب در دستور کار قرار گرفته و کاشت گیاهان دارویی و دانه های روغنی توصیه شده است.
وی اضافه کرد: 300 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کاشت گیاهان دارویی و بیش از 150 هکتار به کاشت کلزا اختصاص یافته زیرا این دو نوع گیاه مصرف آب کمتری داشته و سازگاری آن ها با موقعیت این منطقه بیشتر است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با اشاره به وابستگی معیشت مردم روستایی این شهرستان به فعالیت های کشاورزی، خاطرنشان کرد: تغییر الگوهای کشت و کشاورزی در این شهرستان به حفظ شغل و کاهش مهاجرت به شهرها منجر می شود.
تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سه هزار نفر در این بخش فعالیت دارند.
این شهرستان با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7131/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.