در این مطلب آمده است : 'کتب کمک آموزشی، اهداف برنامه های درسی را تهدید می کند' این جمله بخشی از سخنان وزیر آموزش و پرورش در مراسم دوازدهمین همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی است . با نگاهی به وضع حاکم بر سیستم آموزشی مدارس کشور بخصوص پایه ابتدایی آنچه مشهود است متاسفانه شیوع عجیب استفاده از کتاب های غیر
است که می تواند به عینه 'کمک آموزشی ' درسی با نام سیستم آموزشی را زیر سوال ببرد . زیرا الف : اگر کتاب های درسی فعلی جامع و کامل باشد دیگر نیازی به کتاب های کمک آموزشی نیست و دلیلی ندارد تا خانواده ها را مجبور به خرید کتاب های کمک درسی نمایند.
ب : اگر معلومات و سواد برخی از آموزگاران متناسب با کتاب های درسی موجود باشد در نتیجه نیازی به استفاده ازکمک کتاب های خارج از سیستم درسی نیست. از این رو این ابهام جدی به آموزش و پرورش وارد است که چرا در خصوص اجرای برخی برنامه های آموزشی در بعضی مدارس قاطعیتی نشان نمی دهد تا بساط این دلالان آموزش در کشور برچیده شود . آیا باید همچون اقتصاد بیمار کشور ، آموزش نیز با دلالی عجین شود .
این روزها بعد از تعطیلی روزانه مدارس و ورود فرزندان به خانه های خود عملا بسیاری از خانواده ها درگیر انجام تکالیفی از کتاب های کمک درسی و کمک آموزشی می شوند که عموما از سوی مراکز کنکوری چاپ و توزیع شده و نشان دهنده هدف گذاری بازار مدارس برای کسب منفعت های مالی
پیش از مرحله کنکوراست .
مسئولان آموزش و پرورش اگر بر لزوم ساماندهی این وضعیت آسیب زا اعتقاد دارند باید پیش از آنکه از این دیرتر شود برخورد و تصمیم قاطعی اتخاذ کنند تا روزی برای جمع و جور کردنش مانند بازار ارز باید تصمیماتی در جلسات سران قوا گرفته شود . ضمن آنکه اساس کتاب های درسی را نیز زیر سوال می برد که حتماً از غنای آموزشی کافی و لازم بهره مند نیستند که معلمان استفاده از کمک درسی ها را توصیه و تاکید می کنند.
/6026/7141
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.