به گزارش ایرنا، محسن مهر علیزاده شامگاه روز پنجشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مسولان استانی ، کشوری و هنرمندان در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: مساله خیر و نیکوکاری در ذات بشر نهفته است و شناخت آن تاثیر عمیقی در جامعه دارد.
به تاکید استاندار اصفهان برگزاری اولین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در اصفهان یکی از برگ های زرینی است که اولین بودن را در اصفهان نشان می دهد.
وی با بیان این که این جشنواره کار پر ارزشی است که از ابعاد مختلف اهمیت دارد، افزود: مساله خیر و نیکوکاری در ذات بشر نهفته است و مثبت بودن در جهت خیر و نیکو کاری بشر جزو صفات نیک الهی است.
مهرعلیزاده تصریح کرد : مهم این است انسانها در مقاطع مختلف تاریخ کار خیر و مثبت را تشخیص دهند و شناخت کار خیر تاثیر عمیق بر جامعه می گذارد.
وی ادامه داد : به فرهنگ جامعه پرداختن در جهت ایجاد سلامت در جامعه اقدام های ارزشمندی است که نیکوکاری را عمیق در جامعه نشان می دهد.
وی بیان کرد: استفاده از ابزار هنر و ساختن فیلم روح روشن بینی و رشید بودن یک جامعه در کنار خیر رساندن تجلی می شود و این رشد و بالندگی در جامعه امروز است.
رییس اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت در این آیین گفت: این جشنواره پیوند مبارک میان دست هنرمندان و خیرین است که خدمات خیرین از نگاه هنر به جامعه ارائه کنیم.
سیدرضا رضا زاده افزود : بعد از یک سال نفس گیر اهداف اولین جشنواره فیلم ملی کوتاه مهر سلامت به ثمر نشست و با استقبال باشکوه هنرمندان از نظر کمی و کیفی قرار گرفت.
رئیس مجمع خیرین سلامت استان ادامه داد : امیدوارم پیوند هنرمندان و خیرین در حوزه سلامت باعث رشد و شکوفایی عرضه خدمات بهداشتی قرار گیرد.
وی با اشاره به روند شکل گیری این جشنواره توسط مجمع خیرین سلامت استان اضافه کرد : این جشنواره با حمایت مجمع خیرین سلامت کشور ، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،حوزه هنری و سایر بخش ها برگزار شد که همه یاری دهنده ما بودند.
رئیس مجمع خیرین سلامت استان با بیان این که این جشنواره به صورت هر دو سال یک بار برگزار می شود و دبیرخانه آن دائمی است ، گفت: این جشنواره با 10 درصد هزینه های مشابه آن در سایر نقاط کشور برگزار شد.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در این جشنواره ابراز امیدواری کرد این رویداد فرهنگی و بهداشتی سال آینده با کیفیت بهتری برگزار شود.
به گزارش ایرنا، در این آیین با حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نرم افزار طراحی شده در حوزه سلامت و تمبر مخصوص اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت رونمایی شد.
همچنین از سوی برگزارکنندگان این جشنواره از حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، حسینعلی شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و دکتر طاهره چنگیز به دلیل حمایت از این جشنواره تقدیر شد.
تقدیر از استاندار اصفهان، خیرین حوزه سلامت استان، دست اندارکاران این جشنواره توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر برنامه های این آیین بود.
اولین جشنواره کشوری فیلم کوتاه ' مهر سلامت ' با هدف بهره گیری از هنر سینما در عرصه سلامت از 23 تا 26 مهرماه در اصفهان برگزار شد.
این جشنواره در چهار بخش داستانی، مستند، فیلم و بخش ویژه دانش آموزی برگزار شد که در بخش داستانی آن 372 اثر ، در بخس مستند 216 اثر، در بخش فیلم 272 اثر و در بخش ویژه دانش آموزی 60 اثر به مدت سه روز در سینما سوره حوزه هنری اصفهان و سالن چهلستون پردیس سینمایی این شهر اکران شد.
8114/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.