به گزارش ایرنا، حسین فلاح جوشقانی روز پنجشنبه در کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیریون ساز در دانشگاه کاشان افزود: ما نمی گوئیم و دفاع هم نمی کنیم که این امواج مضر هست یا نه؟ اما مطالعات انجام شده بیانگر آن است که در بدترین شرایط و حتی نقاطی که میزان تشعشات مانند بیمارستان ها زیاد است، اثرات آن کمتر از میزان استاندارد اعلام شده بوده است.
وی بیان کرد: بر اساس استانداردهای ملی تشعشع سازمان ملی استاندارد و بر اساس اطلاعات استاندارد جهانی همیشه شدت میدان الکتریکی که ناشی از تجمع امواج معرفی شده بسیار کمتر بوده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: نهادهای بی طرفی مانند دانشگاه ها و مرکزهای پژوهشی برای از بین بردن نگرانی مردم باید تحقیق کنند و اطلاعات صحیح به دست آمده را در اختیار مردم قرار دهند.
وی با بیان اینکه مراکز بی طرف باید مبتنی بر مستندات و مطالعات صریح، شفاف و علمی اطلاع رسانی کنند تا آرامش مردم حفظ شود، تصریح کرد: از سوی دیگر نمی توان به علت ذغدغه مضر بودن امواج، توسعه شبکه موبایلی که نیاز مردم است را متوقف کرد.
فلاح جوشقانی همچنین از را ه اندازی سامانه برخط اندازه گیری انرژی مورد تائید سازمان انرژی اتمی در شهرهای کشور خبر داد و گفت: این سامانه ها با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات کشور تولید شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون این سامانه در 70 نقطه تهران و 18 نقطه شیراز به صورت بر خط و مرتب تجمع امواج را اندازه گیری می کند و اطلاعات آن را در اختیار عموم مردم قرار می دهد و میزان اثر تجمع تشعشع در موارد مختلف را اندازه گیری می کند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: این سازمان از سال 86 با تشکیل کارگروه ، کارهای مشترکی را با وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم و با سازمان انرژی اتمی به عنوان متولی طرح های یون ساز انجام داده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه هم اکنون افزون بر 66 هزار آنتن BTS از سوی سه اپراتور تلفن همراه در کشور نصب شده است، گفت: در 6 ماه نخست امسال 370 مورد شکایت به این سازمان ارسال شده که این رقم در طول سال گذشته 320 مورد بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش از وجود 90 میلیون سیم کارت فعال در کشور خبر داد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 110 درصد و از میانگین جهانی بالاتر است.
فلاح جوشقانی آمار مشترکان نسل سه و چهار تلفن همراه را 70 میلیون مشترک اعلام کرد.
دبیر علمی کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیریون ساز نیز از ارسال 180مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و گفت: در این کنفرانس 90 مقاله به صورت پوستر و 18مقاله هم به صورت شفاهی ارایه شد.
مصطفی زاهدی فرد هدف از برگزاری این کنفرانس را ارایه تبادلات و اطلاعات و بهره گیری از فناوری های جدید برای حل مشکلات دانست و افزود: امروز پیشرفت علم و فناوری پرتوهای یون ساز و غیریون ساز در زندگی روزمره مردم، صنایع، کشاورزی و پزشکی کاربرد بسیار وسیعی دارد.
وی بیان کرد: برگزاری این کنفرانس می تواند گامی برای توسعه استاندارد سازی پرتوهای یون ساز و غیریون ساز باشد.
پنجمین کنفرانس تخصصی ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز با همکاری متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه کاشان برگزار شد.
در این کنفرانس مقاله هایی در خصوص تخمین دز متوسط غده ای در غربالگری های رایج ماموگرافی با شبکه عصب، اجرای رادیوگرافی نوترونی در راکتور تحقیقاتی کم قدرت، بهینه سازی زمان لازم برای طیف سنجی گاما در نمونه های خاک و بررسی سیستم های سنجش و پایش الکترو مغناطیسی غیر یونیزان و حفاظت در برابر پرتوهای غیر یون ساز با امواج رادیویی توسط فرستنده های مختلف به خصوص تلفن همراه در ابعاد علمی و تخصصی ارائه شد.
شهرستان کاشان با افزون بر 365 هزار نفر جمعیت در 190 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.
6136 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.